וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: סאיטקס בלטה בעלייה של 5.1%

אילן מוסנאים

9.10.2003 / 10:05

עליות קלות במעו"ף במחזור מסחר של 255 מיליון שקל. כור עלתה ב-3.5% בעקבות חוזה משמעותי של אי.סי.איי. ישראמקו טיפסה ב-3.6% בעקבות התחלת מבחני הפקה בקידוח ניר 2

מסחר הפכפך נרשם היום בבורסה של תל אביב ובסיומו רשמו המדדים המובילים עליות שערים מתונות של עד 0.5%. המסחר הושפע הבוקר מהירידות שנרשמו אמש בוול סטריט, מהמתיחות הבטחונית ומהחששות מהחרפת השביתות אחרי חג סוכות. מנגד, בשוק מצאו סיבה לאופטימיות בידיעה שפירסם הבוקר עיתון "מעריב", ולפיה ערפאת נמצא בסכנת חיים לאחר שזיהום בדרכי העיכול, ממנו הוא סובל, הסתבך והתפשט לכבד. בנוסף, התחזקותו של השקל והעליות שנרשמו בתחילת המסחר בוול סטריט תרמו אף הם לאווירה חיובית יותר בבורסה המקומית.

בסיומו של יום המסחר רשם מדד המעו"ף עלייה של 0.2% לרמה של 417.41 נקודות, מדד ת"א 100 עלה ב-0.5% לרמה של 437.63 נקודות ומדד התל-טק 15 טיפס ב-2.2% לרמה של 292.54 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-255 מיליון שקל.

אביחי מזור, מנכ"ל חברת גידורים, ציין הבוקר כי "השוק חזק, ואחרי מימושים של כ-2% אתמול והיום אין מוכרים בשוק ולכן היציבות בבורסה". מזור מציין כי למרות הגורמים הסביבתיים השליליים, השוק נתמך על ידי היחלשות הדולר וירידת התשואות באפיק הסולידי, שמגדילים את אטרקטיוויות ההשקעה במניות. בנוסף, העובדה שהמוסדיים נמצאים עם מרכיב מנייתי נמוך יחסית מצמצמת את הלחץ על המדדים.

מניית טבע ריכזה היום את המחזור הגבוה בבורסה - 47.7 מיליון שקל, תוך שהיא רשמה עלייה של 0.4%. מחזור גבוה של כ-20.3 מיליון שקל נרשם במניית נייס וזו טיפסה ב-2.5%. נייס השלימה בכך עלייה של כ-135% מאז תחילת השנה.

מניית כור , שפתחה את המסחר בירידה של 1.4%, סיימה אותו בעלייה של 3.5%. המניה החלה את המסחר הבוקר תחת רושם הידיעות לפיהן חברת בי.וי.אר מערכות, הנמנית על קבוצת אלישרא שבשליטת כור, עשויה להודיע היום על פיטורים של כמחצית מעובדיה או אף על הפסקת פעילותה, עקב מצוקה פיננסית אליה נקלעה. אולם, מאוחר יותר התהפכה המגמה במניה לאחר שאי.סי.איי דיווחה על עסקה במסגרתה היא תספק לצה"ל מאות פלטפורמות XDM לשם הרחבת רשת התקשורת של צה"ל, וזאת בתמורה לכמה עשרות מיליוני דולרים.

יחידת ההשתתפות של ישראמקו טיפסה ב-3.6% במחזור של 2.1 מיליון שקל. השותפות דיווחה היום כי החלה בביצוע מבחן ההפקה בקידוח "ניר 2" וכי עם פתיחת השכבות החל לזרום גז טבעי שהובער עם יציאתו. עם זאת בשותפות מדגישים כי כל עוד לא הסתיימו מבחני ההפקה בקידוח, לא ניתן להעריך את כמות הגז בת ההפקה בקידוח ובמאגר ואת הכדאיות הכלכלית בהפקתו.

מניות הבנקים הגדולים התממשו היום בשעה שמניית בנק הפועלים ירדה ב-0.3% ומניית בנק לאומי איבדה 1.9%. נראה כי הירידה החדה יחסית במניית לאומי נרשמה על רקע הפרסום בעיתון "ידיעות אחרונות" לפיו שר האוצר מנסה להאיץ את הליך מכירת מניות המדינה בבנק וכי בכוונתו להוציא אל הפועל את המהלך לפני סוף 2003.

דלק רכב רשמה עלייה של 0.2% במחזור של 4 מיליון שקל. וזאת, על רקע הצלחת השיווק של דגם המאזדה 3. לפני כשבועיים פורסם ב-TheMarker כי החברה קיבלה הזמנות ל-1,070 מכוניות מאזדה 3 בסוף השבוע בו השיקה את הדגם החדש, והבוקר פירסם עיתון "הארץ" ידיעה לפיה מכירות הדגם צמחו בתקופה לכ-1,800 רכבים במחזור הכנסות של כ-220 מיליון שקל. האנליסט יובל בן זאב מלידר ושות' מעריך כי הצלחת ההשקה תסייע לחברה להציג דו"ח חזק ברבעון השלישי, דבר שעשוי להמשיך ולתמוך במגמה החיובית במניה, ואולי אף להכניס אותה למדד המעו"ף בעדכון הבא בתחילת 2004.

מניית כי"ל הוסיפה 1.2% תוך שהיא התאוששה מהסנטימנט השלילי בו נסחרה בימים האחרונים עקב המלצות של אנליסטים שהעריכו כי תוצאות החברה ייפגעו מעליית מחירי ההובלה הימית בעולם.

שורה של מניות נסחרות בעליות חדות בלי הסבר ממשי: מניית גמול השקעות טיפסה ב-10.1%, סאיטקס עלתה ב-5.1% ואלווריון הוסיפה למחירה 4.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully