וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג נחלש ל-4.413 שקלים

אמיר טייג

9.10.2003 / 16:00

היורו היציג ירד חדות ב-0.97% ל-5.174 שקלים על רקע היפוך המגמה בעולם. דרור זק"ש: "חוסר עניין מוחלט בשוק"


הרגיעה חוזרת לשוק המט"ח. לאחר יומיים של עליות רצופות הדולר היציג ירד היום ב-0.43% ונקבע על רמה של 4.413 שקלים. לאחר שהגיע אתמול היורו לשיא של ארבעה חודשים וחצי, עבר היום היורו לרשום ירידות שערים ושערו היציג נקבע על 5.174 שקלים, כ-0.97% מתחת לרמת היציג הקודם. יש לציין כי בשעה ההאחרונה התהפכה המגמה גם בשוקי העולם והדולר חוזר להתחזק מול היורו.

לאחר קביעת היציג עוברים הדולר והיורו לרשום עליות שערים. הדולר עולה ב-0.26% לעומת היציג החדש ונסחר בין הבנקים על רמה של 4.424 שקלים. היורו עולה ב-0.42% ונסחר על רמה של 5.196 שקלים.

"חוסר עניין מוחלט, בית קברות", כך מתאר היום דרור זק"ש, מנהל חדר העסקות של הבנק הבינלאומי, את המסחר במט"ח. "הזרים וגם גופים עסקיים מקומיים הפחיתו באופן משמעותי את הפעילות בשבועות האחרונים. גם אירועים אשר לכאורה היו צריכים להזיז את השוק, כמו התקיפה בסוריה, לא הצליחו להעיר את השוק מתרדמתו", אומר זק"ש, ומוסיף כי "כדי להעיר את השוק, צריך שיקרה אחד משני דברים - מלחמה או שלום".

להערכת זק"ש, היקף המחזורים היומי ירד בשבועות האחרונים ב-20%-25%, כאשר הזרים הם אלו האחראים העיקריים לירידת המחזורים. זק"ש מוסיף כי "קרנות הגידור שפעלו בצורה אינטנסיווית בתחילת השנה, הקטינו מאוד את הפעילות שלהן בישראל. ניתן מדי פעם לראות פעילות קלה מצדם, אך לא מספיק על מנת לעורר את השוק".

בבנק אגוד העריכו אתמול כי עד אחרי תקופת החגים לא צפויה התעוררות של ממש במחזורי המסחר. להערכתם, הדולר ימשיך לנוע עד תום החגים בטווח צר יחסית של 4.42-ל-4.46 שקלים, טווח בו נע הדולר בשבועות האחרונים.

כלכלני חדר המסחר של Easy-Forex צופים כי ללא אירועים חריגים במישור הביטחוני והמדיני, עשוי השקל להמשיך ולהתחזק במהלך השבוע הבא עד רמת תמיכה פסיכולוגית שנמצאת להערכתם ב-4.40 שקלים לדולר. בטווח הארוך יותר צופים בפורקס כי אם יישמר השקט - הדולר אף יחצה רמה זו כלפי מטה לכיוון 4.38 שקלים.

ביום שלישי, עם החזרה למסחר לאחר שלושה ימים בהם לא התקיים מסחר בדולר, נרשמה פעילות ערה בשוק המט"ח בעיקר בשעות הבוקר. אך כבר בשעות אחר הצהריים חזר הרוגע שמאפיין את שוק המט"ח זה מספר שבועות ומחזורי המסחר ירדו. השוק עיכל במהרה את אירועי סוף השבוע שעבר ויום כיפורים, ולאחר תגובה קצרה, חזר אתמול הדולר לרשום יציבות ואף ירידה קלה לעומת שערו בתום יום המסחר שלפני כן.

שערו היציג של הדולר נקבע אתמול על רמה של 4.432 שקלים - עלייה שולית של 0.05% לעומת היציג שנקבע יום לפני כן. היורו גם הוא התחזק בשיעור קל של 0.04%, ושערו היציג נקבע על 5.2249 שקלים - שיא של 4 חודשים וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully