וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"ל הכספים של קומפיוטר אסושיאייטס הודח בשל אי סדרים חשבונאיים

רונה אברמסון

9.10.2003 / 9:30

חקירה פנימית בחברה חשפה רישום מוקדם של הכנסות מחוזי תוכנה; 2 בכירים נוספים התבקשו להתפטר במקביל



קומפיוטר אסושיאייטס הודיעה ביום רביעי כי סמנכ"ל הכספים, ושני בכירים נוספים בחברה, התפטרו לפי בקשת יו"ר החברה ומנכ"לה, בעקבות החקירה החשבונאית המתנהלת בחברה. התפטרותם נבעה מחקירה עצמאית שביצעה ועדת הביקורת של החברה, אשר נפתחה בתגובה לחקירה מתמשכת של רשות ני"ע ומשרד התובע הכללי של ארה"ב.



לאחר סגירת המסחר בניו יורק הודיעה קומפיוטר אסושיאייטס גם כי החברה מצפה כי תוצאותיה לרבעון השלישי יעמדו ביעדים. מניות החברה עלו ב-3.5% במסחר הרגיל, אך נפלו ב-5% במסחר לאחר הסגירה.



CA אמרה כי איירה זאר, סמנכ"ל הכספים; לויד סילברסטין, סגן נשיא בכיר לכספים; ודיוויד ריוורד, סגן נשיא לכספים, הגישו את התפטרותם בתגובה לבקשת המנכ"ל והיו"ר, סנג'אי קומאר.



דירקטוריון CA הטיל על ועדת הביקורת שלו לפתוח בחקירה פנימית, בשל חשדות לבעיות חשבונאיות שארעו לפני ש-CA שינתה את המודל החשבונאי שלה, באוקטובר 2000. בעקבות השינוי הפסיקה החברה להכיר בהכנסות מחוזים למכירת תוכנה מראש, במקום לפרוש אותן על משך תקופת החוזה.



"הוועדה מצאה כי מספר חוזי תוכנה בשנת הכספים 2000 נחתמו לאחר סוף הרבעון שבו ההכנסות הקשורות לחוזים אלה הוכרו חשבונאית", אמר יו"ר הוועדה.



ההכנסות היו צריכות להירשם ברבעון שבו החוזה נחתם, לדברי יו"ר הוועדה. אולם לדבריו, לא נמצאו הוכחות כי הכנסות ותזרים מזומנים הקשורים לחוזים אלה לא אירעו בפועל. הוועדה תבחן גם אם יש צורך לתקן בדיעבד את דיווחיה הכספיים של החברה לאותה תקופה.



קומאר, אשר עבד ב-CA בתקופה המדוברת, אמר כי CA תחל מיד בחיפוש אחר סמנכ"ל כספים חדש מבחוץ. לעת עתה ימלא את התפקיד דאגלס רובינסון, סגן נשיא בכיר לכספים.



"זהו רגע קשה עבור החברה", אמר קומאר בשיחת ועידה קצרה ומזורזת בה לא ענה על שאלות. לדבריו, עבודת הוועדה מעידה על מידת הרצינות בה ממלא דירקטוריון החברה את תפקידו. קומאר התמנה לתפקיד נשיא CA באוגוסט 2000.



חקירות רשות ני"ע ומשרד המשפטים נחשפו בפברואר 2002. לפי דיווחים, התמקדו חקירות אלו בשאלה אם CA רשמה, באופן שגוי, יותר מ-500 מיליון דולר בהכנסות בשנים 1998-1999, תקופה בה קיבלו בכירים, כולל קומאר, בונוסים גדולים בעקבות עליית מחיר המניה.



באשר לתוצאות הרבעון השלישי, CA צופה כי תעמוד בתחזיותיה, הכוללות רווח של 13-15 סנט למניה, על הכנסות של 805-825 מיליון דולר. אנליסטים מעניקים לחברה תחזיות של 14 סנט למניה על 821.2 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully