וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעים בת"א "מהמרים" על שדרוג מחיר הצעת הרכש לפולאר תקשורת: קרוב ל-3% ממניות החברה החליפו ידיים ביומיים

אלי דניאל

9.10.2003 / 10:17

ככל הידוע, פולאר השקעות לא היתה מעורבת בפעילות החריגה במניה; צפויה לפרסם את הצעת הרכש בתחילת נובמבר ומועד ההיענות האחרון להצעה יהיה לאחר 30 בנובמבר - מועד פקיעת האופציות



פעילות ערה נרשמה ביומיים האחרונים במניית פולאר תקשורת בשעה שהמחזור הממוצע במניה הסתכם בשני ימי המסחר האחרונים בכ-2 מיליון שקל, ונראה כי קרוב ל-3% מהון המניות המונפק החליפו ידיים. כל זאת, כאשר ברקע מצויה הודעתה של החברה האם, פולאר השקעות , לפיה היא מתכוונת לפרסם הצעת רכש למניות החברה הבת לפי מחיר של כ-6.33 שקלים למניה.



מבדיקת TheMarker עולה כי פולאר השקעות לא היתה מעורבת בפעילות החריגה במניה, ולאור העובדה כי העסקות בוצעו ברמות קרובות למחיר אותו עתידה פולאר השקעות להציע, נראה כי חלק מהמשקיעים החליטו "להמר" על כך שהחברה תעלה את המחיר למניה אותו היא תפרסם בהצעת הרכש. לכך תרמה ודאי עמדת אחד הגורמים המוסדיים המחזיקים במניות פולאר תקשורת אשר מסר בשבוע שעבר ל-TheMarker כי "המחיר שמציעים לנו הוא מגוחך".



בינתיים, מפרט הצעת הרכש עתיד להתפרסם בראשיתו של החודש הבא, כאשר המועד האחרון להיענות להצעה עתיד להיות בתחילתו של חודש דצמבר. ככל הידוע, העיכוב בפרסום המפרט נובע מרצונה של החברה להמתין עד לפקיעת יתרת כתבי האופציות (סדרה 1) המצויות במחזור. נזכיר כי בעת שהחברה הנפיקה את מניותיה לציבור, במהלך דצמבר 1999, הונפקו כ-1.9 מיליון כתבי אופציות (סדרה 1) ומאוחר יותר הוקצו כ-181 אלף כתבי אופציות נוספים לבנק לאומי .



כיום קיימות במחזור כ-1.95 מיליון אופציות (סדרה 1) אשר מחיר המימוש שלהם למניית החברה עומד על כ-24 שקל, כך שהאופציות הן עמוק מחוץ לכסף והסבירות להמרתן למניות היא אפסית. האופציות עתידות לפקוע ב-30 בנובמבר 2003, וזו הסיבה מדוע בפולאר השקעות מעוניינים בכך שהמועד האחרון להיענות להצעת הרכש יהיה בתחילת חודש דצמבר, כלומר, לאחר הפקיעה.



בתוך כך, ההערכה שפורסמה ב-TheMarker ולפיה העלאת המחיר למניה במסגרת הצעת הרכש תצריך גם מתן פיצוי לבנק לאומי, מתבררת כנכונה. מבחינה תיאורטית, בגין כל שקל שיצטרף למחיר למניה אותו תציע פולאר השקעות היא תידרש לפצות את בנק לאומי בכ-60 אגורות. במלים אחרות, שקל נוסף שיתווסף למחיר המוצע למניה יעלה את עלות הצעת הרכש לפולאר השקעות ב-6.1 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully