וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק תובעת מניר ברקת להחזיר 2.3 מיליון דולר שהשקיעה ב-BRM בעקבות החלטתו לרוץ לראשות עיריית ירושלים

עודד חרמוני

9.10.2003 / 14:51

החברה מבקשת מביהמ"ש להצהיר כי חובתה להעביר כספים לקרן מושעית כל עוד ברקת לא מנהל את הקרן; "ברקת פעל בחוסר תום לב והציג מצגי שווא רשלניים"; התחייבה להשקיע בקרן 4.4 מיליון דולר



חברת בזק טוענת כי נגרם לה נזק בעקבות החלטתו של ניר ברקת לעזוב את ניהולה של קרן BRM שהקים ולרוץ לראשות עיריית ירושלים ולמועצת העיר, ומבקשת לבטל את חוזה ההשקעה שלה עם הקרן. כמו כן, בזק מבקשת מבית המשפט המחוזי להצהיר כי חובתה להמשיך להעביר כספים לקרן מושעית כל עוד ברקת אינו מנהל את הקרן. בנוסף, בזק דורשת להשיב לה את כל הסכומים שהעבירה עד כה לקרן - בהיקף של 2.3 מיליון דולר בצירוף הפרשי ריבית והצמדה, ולחילופין, לחייב את ניר ברקת ו-BRM לפצות אותה בגין הכספים שהעבירה בעבר.

בזק הגישה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה אישית נגד ניר ברקת וקרן BRM שהקים וניהל על מה שהיא מכנה "הפרה בוטה וחמורה של חובת האמון שלהם כלפי בזק ואחרים, כמו גם של ההתחייבויות החוזיות שלו כלפי בזק". החברה טוענת כי ברקת פעל בחוסר תום לב, ואף הציג בפניה מצגים "העולים לפחות כדי מצגי שווא רשלניים".



בזק התחייבה להשקיע בקרן בי.אר.אם 4.4 מיליון דולר (לאחר שהיקף ההתחייבות לקרן הופחת מ-7.5 מיליון דולר), והשקיעה עד היום כ-2.3 מיליון דולר.



בזק, באמצעות באי כוחה עורכי הדין גדי אוזן והלנה ביילין ממשרד שיבולת ישראלי רוברטס, זיסמן ושות', טוענת כי הצטרפה כמשקיעה ב-BRM ביוני 2000 בעקבות יוזמתו של ניר ברקת, ובעקבות מצגים, התחייבויות והבטחות שלו לבזק. "הצטרפותה של בזק לקרן היתה תולדה ישירה של מסע שכנועים והבטחות של ניר ברקת ושאר הנתבעים, ששיאו במצגת שערך ברקת בפני דירקטוריון בזק במהלך חודש פברואר 2000. לכל אורך הקשר והמגעים בין ניר ברקת לבזק, לרבות במצגת האמורה, הדגיש ברקת כי הוא המוביל בקרן, וכי בזק יכולה לשים את מבטחה בו, בכישוריו ובנאמנותו", טוענת בזק בבקשה שהגישה.



לדברי החברה, ברקת הדגיש בפניה כי ייחודה של קרן BRM טמון במערכת הבין-אישית שנוצרה בין הצדדים והמעורבים בפעילות הקרן. לדבריו של ברקת, את מערכת הקשרים האישיים הוא עצמו פיתח עם הגורמים הרלוונטיים בתעשייה במהלך שנות פעילותו.



בזק, כך עולה מהתביעה, שוכנעה מדבריו וממצגיו של ברקת כי הוא והקרן הם היינו הך, וכי הוא ילווה אותה לאורך שנות קיומה.



לפי התביעה, בחודש נובמבר 2002, בתום שנתיים ושלושה חודשים בלבד מאז נוסדה BRM, הודיע ברקת לבזק במפתיע ובאופן חד צדדי כי הוא פורש מניהול הקרן, עקב רצונו להתמודד על משרת ראש עיריית ירושלים. "הודעה זו התקבלה בבזק בתדהמה. בזק הבהירה לברקת וליתר הנתבעים את אי הסכמתה למהלכו של ברקת ואת מורת רוחה הקשה מהמהלך, שהפר באופן בוטה את המצגים שקיבלה בזק, את ההסכמות וההבנות אליהן הגיעה בזק עם ברקת והקרן, אשר גרמו לה להתקשר בהסכם ההצטרפות, וכן את תכלית ההתקשרות בין בזק לקרן", כותבים עו"ד אוזן וביילין.



"בזק הדגישה בפני ברקת והקרן במשך תקופה ארוכה כי למהלכו של ברקת יהיו השלכות מעשיות, לרבות הקפאת המשך ההשקעות ע"י בזק בקרן - אך הם העדיפו להתעלם מהדברים הללו במשך כל אותה תקופה", טענו עורכי הדין.



בזק הדגישה בכתב התביעה כי התביעה שלה נגד ברקת אינה מעידה על שינוי במדיניותה מול תעשיית ההון סיכון, וכי היא ממשיכה לתמוך בקרנות אחרות בהן השקיעה. עוד טענה בזק כי היא מאמינה שהסכמי ההשקעה יש לכבד, ובשל אי כיבוד ההסכם עליו חתמה כמשקיע - הגישה את תביעתה.
תגובותיהם של BRM וניר ברקת לתביעה עדיין לא התקבלו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully