וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמת המסחר ביורו התהפכה: נסחר בירידה של 0.6% ל-1.1744 דולר בעקבות נתוני העבודה בארה"ב

דפנה מאור

9.10.2003 / 15:13

נתוני תעסוקה שבועיים טובים מהצפוי בארה"ב - מספר תביעות האבטלה הראשונות ירד לרמה הנמוכה מזה שמונה חודשים, 382 אלף



היפוך מגמה במסחר ביורו אירע בצהרי יום: המטבע האירופי עבר מעליות של כחצי אחוז מול הדולר, לירידה של 0.6% לרמה של 1.1744 דולר, לעומת 1.1812 דולר אמש. מול הין ממשיך הדולר להיחלש, ונסחר ב-109.15 ין לעומת 109.6 אמש. במהלך המסחר הבוקר נפל הדולר מתחת לשער של 109 ין.



החולשה בדולר מול הין נובעת מהערכות כי ממשלת יפאן לא תתערב באגרסיוויות במסחר. זאת, למרות שגורמים בשוק המט"ח דיווחו כי ככל הנראה התבצעה התערבות אמש בניסיון לבלום את הייסוף בין. על רקע השיפור במצבה הכלכלי של המעצמה הכלכלית הגדולה באסיה, נסק הין תוך שבוע ב-1.5% מול הדולר, והשלים עלייה של כ-8% מתחילת השנה.



היורו הפך כיוון בעקבות נתונים טובים מהצפוי בשוק העבודה האמריקאי. לפי נתונים ממשלתיים נרשמה בשבוע שעבר ירידה חדה מהצפוי בתביעות אבטלה ראשונות: מספר התביעות ירד ל-382 אלף, לעומת 405 אלף בשבוע הקודם, אמר משרד העבודה. היה זה המספר הנמוך ביותר מאז פברואר השנה.



היורו זינק השבוע מול הדולר, לאחר ששר האוצר של גרמניה, קארל דילר, אמר כי 12 מדינות גוש היורו יכולות להתמודד עם התחזקות היורו, במידה שהיא אינה מהירה מדי. "אני לא חושב ששער החליפין הנוכחי מהווה בעיה, וכל עוד המטבע ינוע במתינות - ואני מדגיש, במתינות - בין שער של 1.15 ל-1.20 דולר ליורו - לא תיווצר בעיה", אמר דילר.



מתחילת השנה עלה היורו ב-12.7% מול הדולר. המטבע האחיד נסחר היום במרחק של פחות מסנט אחד משיא של כל הזמנים שרשם מול הדולר בחודש מאי - 1.1933 דולר. העלייה החדה ביורו נרשמה לאחר ששרי אוצר אירופיים אמרו השבוע כי שערו הנוכחי של היורו אינו מהווה בעיה לכלכלת הגוש. וים דויזנברג, נגיד הבנק המרכזי של אירופה, אמר כי נפילת שער הדולר היא "בלתי נמנעת" בשל הגירעון השוטף החמור של ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully