וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: תקציב המדען הראשי לא קטן ב-2003 אלא גדל ב-90 מיליון שקל ביחס ל-2002

צורי דאר

9.10.2003 / 15:21

לטענת האוצר, ישנן חברות שמגישות למדען הראשי בקשות מופרכות; פורום CFO: בתקציב המדען חסרים עדיין 211 מ' ש'



"תקציב המדען ראשי בתמ"ת לשנת 2003 לא רק שלא קטן ביחס ל-2002, אלא אף גדל ב-90 מיליון שקל לאחר העברת עודפי תקציב מן השנה שעברה" - כך טוען ראש מטה משרד האוצר, אביב בושינסקי, בתגובה למכתב ששיגר פורום CFO לשר האוצר בסוף אוגוסט במחאה על קיצוץ של 353 מיליון שקל בתקציב המדען הראשי בתמ"ת.



בושינסקי כותב בתגובתו כי מדובר בעודפי תקציב שאין חובה להעבירם משנה לשנה, אולם הם הועברו לפנים משורת הדין. לדבריו, 287 מיליון שקל של עודפים הועברו למדען הראשי כבר בחודש מאי. על יתרת הסכום קיימת מחלוקת בין התמ"ת לאוצר והצדדים אמורים להיפגש ולהגיע לסיכום בעניין.



בושינסקי מציין כי כמחצית מבקשות התמיכה שמוגשות למדען הראשי נענות. עם זאת, יש להביא בחשבון, כותב בושינסקי, שהגשת בקשה למדען אינה כרוכה בתשלום כלשהו ועל כן מגישים למדען בקשות מנופחות ולעתים אף מופרכות לחלוטין, שכמובן אינן זוכות למענק אך נספרות בסטטיסטיקה האמורה.



למרות תגובת בושינסקי טוענים בפורום CFO שכיום עדיין חסרים כ-211 מיליון שקל בתקציב המדען הראשי. לדברי נגה קינן, יו"ר פורום CFO, תקציב המדען השנה מסתכם ב-164 מיליון דולר, לעומת 211 מיליון דולר בשנה שעברה. תקציב המדען השנה, טוענת קינן, מהווה 57% מתקציבו בשנת 2000.



עוד טוענת קינן כי מנתוני הפורום עולה כי למעשה כל פרויקט שמוגש כיום למדען הראשי לצורך תמיכה, עובר שלושה שלבים של קיצוץ. בשלב הראשון - הפרויקט מאושר למימון קטן באחוזים ניכרים מהיקף הבקשה המקורית. בשלב השני - המימון, בהתאם לתיקון האחרון בחוק המו"פ, עומד על ממוצע של 40% ולא 50% כפי שהיה קודם לכן. השלב השלישי - תקרות המדען הראשי על סעיפים שונים בביצוע, גורמות להפחתה של אחוזים נוספים בפרויקט הממומן. בסיכומו של דבר עולה כי אחוז התמיכה בפועל עומד על כ- 22.5%, בממוצע, בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully