וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרסום הישראלי בערוצים הרוסיים הזרים - יוגבל

איילה צורף

9.10.2003 / 15:52

זאת העמדה שגיבשה המועצה לשידורי כבלים ולוויין, בעקבות פנייתו של ישראל פלוס, הערוץ הישראלי ברוסית, שביקש לאסור עליהם לחלוטין שידור פרסומות ישראליות

המועצה לשידורי כבלים ולוויין גיבשה היום עמדה בדבר היקפי הפרסום לקהל ישראלי, המותרים בערוצים הזרים שאינם משדרים מישראל. זאת, בעקבות תלונות שהגיש ערוץ ישראל פלוס, הטוען כי למרות שזכה במכרז על שידורים לקהל ישראלי דובר רוסי, הוא מתמודד על עוגת הפרסום הישראלית למגזר הרוסי, עם הערוצים RTVi ו-ORT, שאינם משדרים מישראל.

המועצה תעלה לשימוע את האפשרות להגביל את היקף הפרסומות הישראליות בערוצים הרוסיים הזרים ל-10%-15% מסך הפרסומות המשודרות בערוצים. המשמעות - הקטנה נוספת בהיקף שעות הפרסום שערוצים אלו יכולים למכור בכל חודש.

לפני מספר חודשים החליטה המועצה להגביל את היקפי הפרסומות הפונות לקהל הישראלי בערוצים הרוסיים הזרים ל-25% מסך הפרסומות המשודרות בערוץ.

במכתב שהוציא אתמול פרופ' דוד ליבאי, עורך הדין של RTVi, הוא קורא למועצת הכבלים שלא להיכנע לתביעות ערוץ ישראל פלוס הישראלי, שביקש לאסור לחלוטין הפרסום בערוצים הרוסיים הזרים. "הדבר יוביל להשתלטות של מונופול בתחום השידורים לציבור דוברי הרוסית בישראל", כותב ליבאי.

את הדברים כותב ליבאי בהמשך להתבטאויותיו של מנכ"ל אפריקה ישראל ויו"ר ישראל פלוס, פנחס כהן, "אנחנו מוצאים את עצמנו משדרים בשוק בו לא מתקיימת תחרות שוויונית".

"אפריקה ישראל הייתה מודעת לקיום מתחרים בשוק אליו בחרה להיכנס", אומר ליבאי. "אלא שלאחר שקיבלה רישיון החלה ללחוץ על השרים לחסל את התחרות, על ידי איסור פרסומות בערוצים הבינלאומיים דוברי רוסית בלבד, במקום למקד את המאמצים בשיפור איכות השידורים של ישראל פלוס, העלאת הרייטינג של הערוץ וכתוצאה מכך את הכנסותיו מפרסומות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully