וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות הנמלים וארגוני המעסיקים פנו לביה"ד הארצי לעבודה בבקשה למתן צו מניעה כנגד השבתת הנמלים ע"י ההסתדרות

עינב בן יהודה

9.10.2003 / 17:27

המבקשים טוענים כי נימוקי השביתה נגזרים מהחלטת הממשלה, וכי מטרת העובדים לבטל אותה ולמנוע את הליכי החקיקה בכנסת, ולכן מדובר בשביתה פוליטית שמטרתה להביא לשינוי החלטות שהתקבלו על ידי הריבון



רשות הנמלים וארגוני המעסיקים פנו לביה"ד הארצי לעבודה, בבקשה למתן צו מניעה כנגד השבתת הנמלים ע"י ההסתדרות.



המבקשים, אותם מייצגים עוה"ד נחום פינברג, יוסי גטניו ועינת ברכה, טוענים כי ההסתדרות ונציגות עובדי הנמלים רוצים לבטל את הכוונה להביא לתחרות בין נמלי ישראל. המבקשים טוענים כי עובדי הרשות מבקשים להנציח את המצב הנוכחי של העדר תחרות בין הנמלים, דבר שימנע את השיפור הדרמטי ביעילות, בהוזלת התעריפים ובהגברת רמת השירות למשתמשי הנמלים. עוד נטען כי עובדי הרשות, באמצעות ההסתדרות וועדי העובדים עושים שימוש בכוחם הארגוני תוך גרימת נזק עצום למשתמשים בשירותי הנמלים, ולמדינת ישראל.



המבקשים טוענים כי ההחלטה על תחרות בין הנמלים הינה חלק מסדרה של החלטות ממשלתיות שמטרתן שיפור השירות הניתן בסקטור הציבורי, הורדת תעריפים והגברת הפריון, היעילות והתפוקה וכי אין בנמצא כל חלופה להשגת יעדים אלה, אלא באמצעות תחרות בין הנמלים.



המבקשים טוענים כי נעשו מספר נסיונות להגיע להבנה ולהסכמה עם ועדי העובדים, אותם הכשילו העובדים וההסתדרות. לטענת המבקשים כי כתוצאה מהשביתה נגרמים לחברי ארגוני המעסיקים נזקים כבדים ביותר, במישרין ובעקיפין, לרבות פגיעה במוניטין והפסדי הזמנות לביצוע והזמנות עתידיות. עוד נטען כי השביתה בנמלי הים גרמה ותגרום נזק כבד לכלל המגזר העסקי.



לטענת המשיבים, השביתה עליה הכריזה ההסתדרות, אינה כדין בהיותה מנוגדת לחובת השקט התעשייתי שנקבעה בשורה של הסכמים קיבוציים בין הרשות לבין ההסתדרות וכל אחד מהסקטורים השונים של עובדי הרשות וכן בניגוד להסכמה על שקט תעשייתי כמפורט באמנה בין לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים לבין ההסתדרות.



המבקשים טוענים כי השביתה הינה בלתי לגיטימית ובלתי מוצדקת משום שהטעמים לשביתה אינם מצדיקים נקיטה בצעדים ארגוניים. המבקשים טוענים כי הנימוקים לשביתה נגזרים מהחלטת הממשלה וכי כל מטרתם של העובדים היא לבטל את החלטת הממשלה ולמנוע את הליכי החקיקה בכנסת, ומכאן שמדובר בשביתה פוליטית שמטרתה להביא לשינוי החלטות שהתקבלו על ידי הרשות השלטונית ולסיכול תהליך החקיקה בכנסת. בבקשה נטען כי אין מקום לנקוט בשביתה בשירות ציבורי חיוני על רקע התנגדות נציגות העובדים למדיניות כלכלית מסוימת עליה החליט הריבון. עוד נטען כי שביתה אינה אמורה להיות צעד ראשון במאבק, אלא צעד אחרון לאחר שמוצו אמצעים אחרים. במקרה הנוכחי ההסתדרות, כך נטען, נוקטת במאבק ארגוני כוחני מבלי שמוצו כלל דרכי ההידברות וההוועצות עם ההנהלה.

עוד נטען כי אין שחר לטענות כאילו צפויה פגיעה כלשהיא בעובדים, ומדובר בטענות סרק של ההסתדרות שנועדו לתרץ את הצעדים הכוחניים בהם נקטה. זכויותיהם הקיימות של העובדים, המעוגנות בשורה ארוכה של הסכמים קיבוציים, זכויות אלה אף מובטחות גם לפי החלטת הממשלה והצעת החוק שהונחה על שולחן הכנסת.



המבקשים פנו לבית הדין בבקשה להורות להסתדרות לבטל כל צעד ארגוני שבו נקטה, ולגרום להפסקה מיידית של השביתה שפרצה ברשות ולחזרה מיידית לעבודה תקינה ומלאה תוך שמירה על שקט תעשייתי מוחלט ברשות, ולתת צו האוסר על קיום השביתה ברשות והשתתפות בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully