וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי מסרב להעניק למיקרוסופט ארכה של למעלה משבועיים להשיב על טענות כי הפרה חוקי ההגבלים העסקיים

סוכנויות הידיעות

9.10.2003 / 19:36

מיקרוסופט פירסמה בתגובה ביקורת חריפה על ההחלטה; החברה עלולה להיקנס בסכום של עד כ-3 מיליארד דולר ולהידרש לחשוף בפני מתחרותיה מקטעים נוספים מקוד התוכנה של "חלונות"



האיחוד האירופי סירב להעניק למיקרוסופט ארכה של למעלה משבועיים להשיב על הטענות כי הפרה את חוקי ההגבלים העסקיים. החלטת האיחוד, המבקש להביא לסיומה את הפרשה בת 4 השנים, גררה ביקורת חריפה מענקית התוכנה.



מיקרוסופט ביקשה זמן נוסף בטרם תידרש לענות על ההאשמות המחודשות, שפורסמו בחודש אוגוסט, לפיהן משתמשת החברה במערכת ההפעלה "חלונות" להרחבת שליטתה בשוקי השרתים ונגני המולטימדיה.



החברה עלולה להיקנס בסכום של עד כ-3 מיליארד דולר ולהידרש לחשוף בפני מתחרותיה מקטעים נוספים מקוד התוכנה של "חלונות".



מיקרוסופט נדרשה תחילה להגיש את הסתייגויותיה כבר השבוע, אולם נציגיה ביקשו כי הנציבות האירופית תעניק להם ארכה בטרם תגבש את מענה. דוברת החברה, טיפאני סטקלר, הביעה אכזבה מן העובדה שהנציבות הסכימה להעניק ארכה של שבועיים בלבד, עד ל-17 באוקטובר.



"אנחנו מאוכזבים מההליך", אמרה סטקלר. "עשרה שבועות להגשת התשובה בהשוואה ל-20 החודשים שנדרשו להם לבנות את התיק זו החלטה מאכזבת, מכיוון שמדובר בכמות גדולה של מידע חדש".



הנציבות האירופית מאשימה שמיקרוסופט ממשיכה לנסות לזכות במונופול בשווקים חדשים גם לאחר שיישבה את תביעת ההגבלים העסקיים רבת החשיבות שהגיש נגדה משרד המשפטים האמריקאי. אנשי הנציבות אמרו באוגוסט כי הם מתכוונים לדרוש מן החברה ויתורים נוספים ולהטיל עליה קנסות בשל התנהגותה בעבר.



מיקרוסופט טוענת מצדה כי ההסדר אליו הגיעה עם משרד המשפטים בשנה שעברה, בשילוב עם צעדים נוספים שנקטה מרצונה, מהווים מענה הולם לתלונות האירופיות. מיקרוסופט הסכימה באותה עת לחשוף חלק מקוד "חלונות" בפני מתחרותיה ולאפשר ליצרניות המחשבים להסתיר את האייקונים של מספר יישומים נלווים של מערכת ההפעלה, כדי להגדיל את החשיפה ליישומים מתחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully