וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: הפרקליטות תשיב תוך 60 יום בעניין הקמת מסוף מטענים מחוץ לנתב"ג

זוהר בלומנקרנץ

9.10.2003 / 20:52

כיום מופעלים בנתב"ג שני מסופי מטען שאינם מתחרים זה בזה: האחד, למטען כללי המופעל בידי חברת ממ"ן והשני, למטען חקלאי המופעל בידי אגרקסקו



בג"ץ הוציא צו על תנאי המורה לפרקליטות המדינה להשיב בתוך 60 יום על העתירה של ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, נגד שרי התחבורה, האוצר ורשות שדות התעופה (רש"ת) בעניין הקמתם של מסופי מטענים מחוץ לנתב"ג. בעתירה לבג"ץ דורש הארגון באמצעות באי כוחם המשפטיים, עו"ד שמואל גרוסמן ועו"ד רועי גלעד, לאפשר הקמת מסוף מטענים סמוך לנתב"ג.



בכך דחה למעשה הרכב שופטי בית המשפט העליון - דליה דורנר, אליעזר ריבלין ואסתר חיות, את בקשת המדינה לדחות את הדיון בעתירה עד להשלמת עבודתו של צוות בינמשרדי, שמונה לבחינת המשמעויות של הקמת מסופי מטען מחוץ לנתב"ג. בראש הצוות הבינמשרדי עומד סמנכ"ל אגף המכס והמע"מ, עמי סגל, ומסקנותיו יוגשו עד ה-29 בפברואר 2004.



כיום מופעלים בנתב"ג שני מסופי מטען שאינם מתחרים זה בזה: האחד, למטען כללי המופעל בידי חברת ממ"ן והשני, למטען חקלאי המופעל בידי אגרקסקו. רש"ת מתכוונת להפעיל מסוף מטענים כללי נוסף בנתב"ג, במסגרת צעד שמתיישב עם מדיניות הממשלה לפתוח את שוק המטענים לתחרות. עם זאת, היא מתנגדת להקמה של מסוף מטענים רביעי מחוץ לשטח נתב"ג.

בדיון התבטאו שופטי בג"ץ שלא לפרוטוקול, בעניין ההסכם מ-1999 בין משרד האוצר, משרד התחבורה ורש"ת לבין ממ"ן והגדירו אותו "מאוד בעייתי". לפי ההסכם, עד ה-31 במארס 2007 יפעלו בנתב"ג או בסמוך לנתב"ג לא יותר משלושה מסופים: מסוף המטענים בניהול ממ"ן, מסוף המטענים בניהול אגרקסקו או חברה אחרת במקומה ומסוף מטענים נוסף.



לטענת העותרים, הגבלה שנטלו על עצמם משרד האוצר, משרד התחבורה ורש"ת בהסכם עם ממ"ן היא הסדר כובל על פי חוק ההגבלים העסקיים, התשמ"ח 1988.



פרקליטות המדינה, באמצעות עו"ד אורית כהן, שבה על התחייבותה של רש"ת כי לא תתקשר בהתקשרויות ולא תציג מצגים מחייבים כלפי גורמים עסקיים, שימנעו הקמת מסופים מחוץ לנתב"ג.



רש"ת נמצאת בשלבים מתקדמים של משא ומתן עם קבוצה המיועדת להקים את מסוף המטענים השלישי בשטח נתב"ג. באחרונה, בתום מו"מ עם רש"ת, נבחרה קבוצה בראשות חברת דנקנר השקעות להקים ולהפעיל מסוף זה. הקבוצה כוללת את סוויסופורט אינטרנשיונל, חברה שווייצית העוסקת במטענים; ק.א.ל קווי אוויר למטענים, חברת תעופה להטסת מטענים; פליינג קרגו המתמחה בשינוע מטענים ובהטסתם; ולאופר, המתמחה בייצוג ובמתן שירותי שינוע וקרקע לחברות תעופה. ההשקעה נאמדת ב-90 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully