וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר שוב נופל לשפל של 3 שנים מול הין: נסחר בשער של 108.6 ין

רן דוידוב

10.10.2003 / 9:49

העיתונות ביפאן מדווחת כי נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש עשוי לבקר את מדיניות ההתערבות של ממשלת יפאן בשוק המט"ח בביקורו בשבוע הבא בטוקיו; היורו נסחר ביציבות בשער של 1.1745 דולר



הדולר שוב נופל הבוקר לשפל של שלוש שנים מול הין על רקע ההערכות כי ארה"ב מבקשת להחלישו על מנת להפחית את הגירעון השוטף החמור בו היא מצויה. מול היורו נסחר המטבע האמריקאי ללא שינוי ניכר משערו אמש. הדולר נפל לשער של 108.6 ין לעומת 109.06 ין אמש. היורו נסחר ברמה של 1.1745 דולר לעומת 1.1751 דולר אמש.



החולשה בדולר מול הין נובעת מהערכות כי ממשלת יפאן לא תתערב באגרסיוויות במסחר. זאת, למרות שגורמים בשוק המט"ח דיווחו כי ככל הנראה התבצעה התערבות שלשום בניסיון לבלום את הייסוף בין. על רקע השיפור במצבה הכלכלי של המעצמה הכלכלית הגדולה באסיה, נסק הין תוך שבוע ב-1.5% מול הדולר, והשלים עלייה של כ-8% מתחילת השנה.



נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, עשוי להטיח ביקורת בממשל היפאני על נסיונותיו לתמוך בשער הדולר באמצעות מכירת ינים לשוק כשיבקר בטוקיו בשבוע הבא, כך מדווח היום היומון הכלכלי "ניקיי".



אתמול התחזק הדולר לשעה קלה מול היורו והין בעקבות נתונים טובים מהצפוי בשוק העבודה. לפי נתונים ממשלתיים נרשמה בשבוע שעבר ירידה חדה מהצפוי בתביעות אבטלה ראשונות: מספר התביעות ירד ל-382 אלף, לעומת 405 אלף בשבוע הקודם, אמר משרד העבודה. היה זה המספר הנמוך ביותר מאז פברואר השנה.



על רקע השיפור בנתוני התעסוקה והעליות החדות שנרשמו בתחילת המסחר בוול סטריט קפץ הדולר מול היורו ב-1.5% עד רמה של 1.1685 דולר ליורו ומול הין התחזק לשער של 109.6 ין. אולם העלייה התמוססה במהירות והמטבע האמריקאי שב לסורו ונחלש.



השבוע זינק היורו מול הדולר, לאחר ששר האוצר של גרמניה, קארל דילר, אמר כי 12 מדינות גוש היורו יכולות להתמודד עם התחזקות היורו, במידה שהיא אינה מהירה מדי. "אני לא חושב ששער החליפין הנוכחי מהווה בעיה, וכל עוד המטבע ינוע במתינות - ואני מדגיש, במתינות - בין שער של 1.15 ל-1.20 דולר ליורו - לא תיווצר בעיה", אמר דילר.



דבריו של דילר הצטרפו להתבטאויות דומות שהשמיעו השבוע עמיתיו בפגישת שרי האוצר של האיחוד האירופי. שר האוצר הבלגי אמר כי שערו הנוכחי של היורו אינו מהווה בעיה לכלכלת הגוש. וים דויזנברג, נגיד הבנק המרכזי של אירופה, אמר כי נפילת שער הדולר היא "בלתי נמנעת" בשל הגירעון השוטף החמור של ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully