וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל אלקטריק יורדת בכ-3% ומותירה את דאו ג'ונס כמעט ללא שינוי

רן דוידוב

10.10.2003 / 15:54

קונצרן התעשייה דיווח על ירידה של 11% ברווח הרבעוני ופירסם אזהרת רווח לשנת הכספים; העלאות המלצה למניות אינטל וטקסס אינסטרומנטס מסייעות לנאסד"ק לעלות ב-0.4%



יום המסחר האחרון של השבוע החל בעליות שערים קלות במדד נאסד"ק המסתייע בהעלאת המלצות למניות ענקיות השבבים אינטל וטקסס אינסטרומנטס ודו"ח טוב מהצפוי של יצרנית ציוד התקשורת ג'וניפר נטוורקס. אזהרת רווח של ג'נרל אלקטריק מותירה את מדד דאו ג'ונס כמעט לא שינוי. נאסד"ק עולה ב-0.4% ודאו ג'ונס עולה ב-0.1%.



משרד העבודה האמריקאי דיווח כי מדד המחירים ליצרן עלה בספטמבר ב-0.3% לאחר עלייה של 0.4% באוגוסט. מדד הליבה, שאינו כולל את רכיבי המזון והאנרגיה ההפכפכים, נותר ללא שינוי לאחר שעלה ב-0.1% באוגוסט. הכלכלנים ציפו כי המדד הכללי ומדד הליבה יעלו ב-0.1%, ע"פ נתוני בריפינג.קום.



במקביל דיווח משרד המסחר כי הגירעון המסחרי הצטמק באוגוסט ל-39.21 מיליארד דולר לעומת 40.03 מיליארד דולר ביולי. הירידה בגירעון הסתייעה בנפילה במכירות מכוניות וחלקי חילוף מיובאים לשפל של 19 חודש. היה זה חודש חמישי ברציפות של ירידה בגירעון המסחרי של ארה"ב.



קונצרן הענק ג'נרל אלקטריק דיווח על ירידה של 11% ברווח הנקי ברבעון השלישי ופירסם אזהרת רווח לרבעון הרביעי. במקביל דיווחה GE על רכישת חברת המכשור הרפואי הבריטית אמרשם תמורת 9.5 מיליארד דולר במניות. מניית החברה יורדת בקרוב ל-3%.



GE רשמה רווח של 4 מיליארד דולר, או 40 סנט למניה, ברבעון השלישי, בהשוואה לרווח של 4.1 מיליארד, או 41 סנט למניה, בתקופה המקבילה. הנתון עמד בהתאם לתחזיות האנליסטים ע"פ נתוני תומסון פייננשל. לאחר התאמה לשינויים חשבונאיים הסתכם הרווח הנקי ב-3.65 מיליארד דולר, או 36 סנט למניה.



החברה בעלת שווי השוק השני בגודלו בעולם הורידה במקצת את תחזית הרווח השנתית. GE צופה כי הרווח השנתי למניה יסתכם ב-1.55-1.57 דולרים. מנכ"ל החברה ג'פרי אימלט צפה קודם לכן כי הרווח למניה יגיע עד 1.61 דולרים.



ג'וניפר נטוורקס (סימול JNPR), יצרנית ציוד הרשתות השנייה בגודלה בעולם, עברה ברבעון השלישי לרווח רבעוני לאחר שהכנסותיה עלו ב-13%. ג'וניפר גברה על תחזיות הרווח של וול סטריט הודות לשיפור בהשקעות ההון של ספקיות הטלקום. בנוסף צופה החברה כי מכירותיה ברבעון הנוכחי יעמדו בטווח העליון של תחזיות האנליסטים וכי הרווח התפעולי יעלה במקצת על ציפיות השוק.



מניית החברה, שעלתה אתמול ב-2.5%, יורדת בפתיחה ב-1.2%. מאז אמצע חודש מארס קפצה המניה ב-147% במקביל לזינוק החד במניות הטכנולוגיה והטלקום ככלל. מספר אנליסטים הזהירו כי העלייה במחיר המניה מקדימה את קצב השיפור בביקוש למוצריה.



דויטשה בנק העלה את המלצתו למניות אינטל וטקסס אינסטרומנטס ומניותיהן עולות בכ-1.5%. ההמלצה על אינטל הועלתה מ"החזק" ל"קנייה" בשל מחירה המפתה בהשוואה למתחרותיה היקרות, לדברי הבנק. בנוסף הועלה גם מחיר יעד המניה ל-35 דולר מ-26 דולר. טקסס הועלתה מ"מכירה" ל"החזק" חרף מחירה הגבוה של המניה על רקע התגברות התיאבון למניות שבבים ושיפור בנתוני היסוד של המגזר.



פרודנשל העלה את תחזית הרווח לרבעון השלישי ולשנת הכספים של ג'נרל מוטורס. לדבריו, יסייעו תערובת המוצרים העשירה של החברה ומבצעי ההנחות למתן את אפקט הירידה בהיקף הייצור וירידת מחירי הרכב. מנייתה עולה ב-0.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully