וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: סגירה שלילית בעקבות מניות הרכב והיצואניות הגדולות; היורו נסחר בשיא של 4 חודשים מול הדולר

רונן סרברניק

10.10.2003 / 20:40

יצרנית הציוד הרפואי הבריטית אמרשם זינקה ב-15.2% לאחר ש-GE הודיעה כי תרכוש אותה; רנו ופיז'ו איבדו בפאריס 2.2% ו-2.1% בהתאמה



בורסות אירופה סגרו את שבוע המסחר בירידות שערים על רקע חוזקו של היורו מול הדולר, אשר הביא את המטבע האירופי לשיא של ארבעה חודשים מול הדולר. מגמה מעורבת עם נטייה לעליות נרשמה במגזר הנפט על רקע עליות במחיר הנפט הגולמי. בלונדון ירד מדד FTSE ב-0.1%; בפרנקפורט ירד מדד DAX ב-0.3%; בפאריס ירד מדד CAC ב-0.6%.



היורו שב והתחזק היום ופרץ מחדש את מחסום ה-1.18 דולר. המטבע האחיד נסחר היום בשער של 1.185 דולר - שיא של ארבעה חודשים כנגד הדולר ורחוק כדי 0.8 סנט בלבד משיא כל הזמנים. לאחר הסגירה באירופה עומד שערו על 1.1805 דולר ליורו לעומת 1.1751 דולר אתמול.



נתוני מקרו: התפוקה התעשייתית בצרפת ירדה במפתיע בחודש אוגוסט ב-0.9% בעקבות ירידה בביקוש למוצרי אנרגיה וכלי רכב. הירידה, שבאה בניגוד לציפיות לעלייה של 0.3%, מגבירה את החשש מפני היקלעותו של המשק השלישי בגודלו באירופה למיתון. ברבעון השני התכווץ המשק הצרפתי ב-0.3%.



על רקע התחזקות היורו ירדו מניות הרכב ויצואניות אחרות. רנו ופיז'ו איבדו בפאריס 2.2% ו-2.1% בהתאמה. ב.מ.וו ופולקסווגן ירדו בפרנקפורט ב-1.8% ו-1.2% בהתאמה. פיליפס נחלשה באמסטרדם ב-1.5%.



מחיר הנפט הגולמי מזנק היום ב-2.9% לרמתו הגבוהה מזה 6 שבועות בעקבות הידרדרות המצב הבטחוני בעיראק וירידה מדאיגה במלאי הנפט לחימום בארה"ב קודם לעונת החורף. מאז החליט ארגון אופ"ק על הורדת מכסות השאיבה ב-24 בספטמבר קפץ מחיר הנפט הגולמי ב-15%. של עלתה בלונדון ב-1%; רויאל דאץ' הוסיפה באמסטרדם 0.4%; טוטאל פינה ו-BP ירדו שתיהן ב-0.3%.



קרפור סימול (CARR.PA) הצרפתית ירדה ב-0.7% על אף שדיווחה על גידול של 4.6% במכירותיה ברבעון השלישי ל-19.8 מיליון יורו (23.2 מיליון דולר). העלייה היתה גבוהה מן התחזיות המוקדמות והסתייעה בפתיחת חנויות חדשות וביקושים מוגברים בחטיבת הרשתות המוזלות של החברה.



HVB, הבנק השני בגודלו בגרמניה, עלה ב-2.3% לאחר שמנכ"לו, דיטר רמפל, צפה כי ביצועיו במחצית השנייה ימשיכו להשתפר. מתחרהו קומרצבנק עלה ב-2.7% לאחר שמריל לינץ' העלה את המלצתו למניה ל"נייטרלי" מ"מכירה".



יצרנית הציוד הרפואי הבריטית אמרשם סימול (AHM.L) זינקה ב-15.2% לאחר שג'נרל אלקטריק הודיעה כי תרכוש את החברה תמורת 9.5 מיליארד דולר במניות. קונצרן התעשייה האמריקאי ישלם עבור מניית החברה פרמיה של 21% על מחירה אתמול. בשלושת ימי המסחר האחרונים זינקה מנייתה בקרוב ל-30%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully