וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: צפי למגמה מעורבת; סאיטקס פותחת עם פער חיובי של 5.6%; נייס עם פער שלילי של 3.7%

אילן מוסנאים

12.10.2003 / 8:56

מניות הבנקים צפויות לרשום ירידות בעקבות הפרסום כי הם צפויים לבצע הפרשות של מאות מיליוני שקלים ברבעון הראשון של 2004; טבע פותחת עם פער שלילי של 1.1%



הבורסה של תל אביב צפויה לפתוח את המסחר הבוקר במגמה מעורבת, זאת בעקבות המגמה החיובית בסוף השבוע בוול סטריט (בימים חמישי ושישי). מדד הנאסד"ק עלה בסוף השבוע בשיעור של כ-1.2% ומדד דאו ג'ונס עלה בכ-0.4%. המניות הישראליות נסחרו בסוף השבוע במגמה מעורבת ומגמה זו מאפיינת הבוקר גם את פערי הארביטראז' במניות הדואליות.



פעילים בשוק מעריכים כי המסחר צפוי להתנהל היום במגמה מעורבת כאשר מחד יתמכו בעליות המגמה החיובית בסוף השבוע בארה"ב, סיום השביתה בנמלים וכן המסורת שתומכת בעליות בימי חול המועד. מאידך תשפיע לרעה הידיעה בעיתון "הארץ" לפיה הבנקים צפויים להגדיל ברבעון הראשון של 2004 את ההפרשות שלהם במאות מיליוני שקלים וכן פערי הארביטראז' השליליים במספר מניות מעו"ף דואליות. המסחר היום יהיה קצר ויסתיים בשעה 14:45.



מניות הבנקים הגדולים עלולות לסבול ממומנטום שלילי עקב הידיעה בעיתון "הארץ" כי הבנקים עשויים לבצע הפרשות לחובות מסופקים במאות מיליוני שקלים עקב ההחמרה שהנהיג בנק ישראל בכל הנוגע למגבלת קבוצת לווים. על פי הידיעה, בשל ההוראות החדשות יחרגו הבנקים בסוף הרבעון הראשון של 2004 במיליארדי שקלים מהמגבלה של ששת הלווים הגדולים ויידרשו לפי הוראות הניהול הבנקאי, להפריש כבר ברבעון זה 6% מסך החריגה. עם זאת, האנליסט גלעד שמעוני מאקסלנס מעריך כי הירידות לא צפויות להיות חדות מדי שכן בשוק לוקחים בחשבון שהתקנות אינן סופיות וסביר להניח שעד למועד יישום המסקנות (הדו"חות יתפרסמו בסוף מאי 2004) הבנקים יצליחו לשנות את המתכונת בה יבוצעו ההפרשות. האנליסט יובל בן זאב מלידר ושות' סבור לעומת זאת כי הסיכוי שהבנקים יצליחו להקל את רוע הגזירה הוא אפסי. לדבריו: "הפיקוח על הבנקים נקט עמדה בעניין ולכן נמוך הסיכוי שהוא יסכים לחזור בו". עם זאת, בן זאב מציין כי בעצם בידיעה "אין כל חדש". לדבריו, התקנות קיבלו גילוי מספק כבר בדו"חות הכספיים של הרבעון השני ומי שניתח אותם כבר הבין שצפויות הפרשות נוספות.



ליפמן לעומת זאת צפויה לבלוט לחיוב על רקע הידיעה בעיתון "מעריב", לפיה החברה קיבלה את אישור בנק ישראל להפעלת מכשירי כספומטים פרטיים ותפעיל את מכשירי משיכת המזומנים במקומות ציבוריים בשיתוף עם בנק דיסקונט.



המניות הדואליות פותחות את המסחר הבוקר עם פערי ארביטראז' מעורבים כאשר בטריטוריה החיובית בולטת מניית ספייאנס , שסיימה את המסחר בארה"ב במחיר הגבוה בכ-21% ממחירה בתל אביב, לנאופטיקס תיהנה מפער חיובי של כ-13% ומניות ויריאנט ואורכית פותחות עם פערים חיוביים של יותר מ-5% כל אחת. עוד צפויות לבלוט בגזרה החיובית מניות סאיטקס ואודיוקודס , שסיימו את המסחר בארה"ב עם פערים חיוביים של 5.6% ו-3.9%, בהתאמה, אלווריון ומתב , שסיימו את המסחר בארה"ב עם פערים חיוביים של כ-2.5% כל אחת, וכור עם פער חיובי של 1.1%.



בטריטוריה השלילית בולטת הבוקר מניית בי.או.אס , שסיימה את המסחר בארה"ב עם פער שלילי של 17%, ומניית מאינד CTI פותחת עם פער שלילי של 4.7%. מניות נייס ופורמולה יסבלו הבוקר מפערים שליליים של 3.7% ו-3.3%, בהתאמה, אלביט מערכות ואלרון פותחות עם פערים שליליים של 1.9% ו-1.5%, בהתאמה, ומניות פרטנר וטבע פותחות עם פערים שליליים של כ-1.1% כל אחת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully