וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחירי הנפט עלולים לקרוס"

סוכנויות הידיעות

12.10.2003 / 9:42

נשיא אופ"ק הזהיר מההלשכות של הגידול הצפוי בתפוקת הנפט של עיראק. דרוש קיצוץ בתפוקה של רוסיה - יצרנית הנפט השניה בעולם

נשיא אופ"ק, עבדאללה בין-חאמד אל-עטיה, הזהיר שלשום כי מחירי הנפט הגולמי עלולים לקרוס בשנה הבאה בעקבות הגידול הצפוי בתפוקת הנפט של עיראק, אלא אם כן רוסיה ויצרניות נפט נוספות שאינן חברות בקרטל הנפט יקצצו את תפוקתן.

אל-עטיה, אשר אמר את הדברים בראיון בטוקיו, הזכיר את קריסת מחירי הנפט הגולמי לרמה של כמעט עשרה דולר לחבית בשנים 1998-1999, בעקבות שילוב קטלני של מיתון במספר כלכלות באסיה וגידול בתפוקה של יצרניות הנפט המובילות בעולם.

מחירי הנפט אמנם חזרו בארבע השנים האחרונות לרמה ממוצעת של 28 דולר לחבית, לעומת מחיר ממוצע של 19 דולר לחבית בארבע השנים שקדמו להן, אולם הדבר התרחש הודות לקיצוצים בתפוקה של מדינות אופ"ק כמו גם יצרניות נפט אחרות, ציין אל-עטיה.

ממשלת רוסיה, יצרנית הנפט השנייה בגודלה בעולם, מסרה שלשום כי אופ"ק טועה בכך שהוא מותיר את מחירי הנפט ברמה הגבוהה מ-28 דולר לחבית. עוד אמרה הממשלה כי בכוונתה להמשיך ולהגדיל את התפוקה, אחרי שבחודש שעבר כבר הגדילה את תפוקתה ב-11% ל-8.73 מיליון חביות ליום.

בחודש שעבר החליט אופ"ק במפתיע להוריד את מכסות השאיבה של חברותיו ב-900 אלף חביות ליום, או 3.5%, החל מתחילת חודש הבא בשל חששו מירידת מחירים. באותה הזדמנות, קראו מדינות אופ"ק - האחראיות על שאיבת כשליש מתצרוכת הנפט העולמית - ליצרניות נפט כמו רוסיה, נורווגיה, מקסיקו ואנגולה ללכת בעקבות הארגון ולקצץ את תפוקת הנפט שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully