וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השילוב בין מכשירי כף יד למכשירים סלולריים נראה בלתי נמנע

עודד חרמוני

12.10.2003 / 9:40

שבב חדש שפותח באינטל ישראל הוא למעשה המוח של המכשיר הסלולרי - יש לו יכולות עיבוד וזיכרון המיועד לטיפול ביישומים סלולריים מתקדמים וחדשים - ללא צורך בשינוי תשתיתי אצל המפעיל הסלולרי



הכתבה שתלויה על לוח המודעות בבניין חטיבת האינטרנט הנייד של אינטל בפתח תקוה, תחת הכותרת "הדור השלישי נותר יתום", רק מגבירה את קצב הפיתוח בו עובדת אינטל בתחום הסלולר. כדאי לזכור: החברה עדיין לא שיחררה שבבים המיועדים לרשתות סלולר מהדור השלישי ולא נתפסה לבהלה הגדולה, והבלתי מוצדקת עד כה, שהשתלטה בשנים האחרונות על כל השחקנים בתחום הסלולרי.



החודש השלים מרכז הפיתוח של אינטל בתחום הסלולר את פיתוחו של שבב עיבוד וניהול תקשורת חדש למכשירי סלולר המיועד למכשירים הפועלים ברשתות סלולר מדור 2.5 עד הדור השלישי ולמכשירי כף יד. המרכז פועל בפתח תקוה על בסיס חברת DSPC שנרכשה תמורת 1.6 מיליארד דולר ב-99', והשבב החדש הוא כבר מוצר שני ממשפחת שבבי המניטובה. כזכור, שבבים אלה פותחו בישראל ואינטל הכריזה עליהם בפברואר 2003 כמוצר מרכזי באסטרטגיית ההשתלטות שלה על מערכות המחשוב של טלפונים סלולריים - תחום פעילות חדש עבור החברה שהתמחתה עד היום בשוק המחשוב. לפי הערכות בתעשייה, במרכז הפיתוח של אינטל בישראל עובדים כיום על שבב נוסף, המיועד לרשתות מהדור השלישי, אך לא ברור מתי הוא ייצא לשוק. ככל הנראה, הדרישה הנוכחית לו נמוכה עדיין.



השבב החדש שפותח בישראל הוא למעשה המוח של המכשיר הסלולרי. יש לו יכולות עיבוד וזיכרון המיועד לטיפול ביישומים סלולריים מתקדמים וחדשים. השבב מצויד בטכנולוגיית EDGE, המאפשרת למכשיר לשלוח ולקבל מידע במהירות הגבוהה פי 3-2 ממהירות העברת הנתונים המקובלת כיום בשיטות GSM ו-GPRS.



מרכז הפיתוח של אינטל בישראל הצליח באמצעות פתרון תוכנה להגדיל את יכולות התעבורה של השבב החדש ולהעשיר את פעילויות המולטימדיה שלו - ללא צורך בשינוי תשתיתי אצל המפעיל הסלולרי. משפחת שבבי מניטובה שפותחו בישראל משלבת חמישה רכיבים: מעבד Xscale של אינטל במהירות של 312 מגה-הרץ שפותח מחוץ לישראל ומיוצר במפעלי החברה בחו"ל; מעבד אותות אנלוגי (DSP); זיכרון פלאש (זיכרון בלתי נדיף) המכונה StrataFlash; זיכרון נדיף מסוג SRAM; ומודם סלולרי, שפותח אף הוא בישראל ויטפל בהעברת המידע מהטלפון לאינטרנט ובחזרה, בקצב של עשרות עד מאות קילו-ביט בשנייה.



יחידת הקליטה של הטלפונים הסלולריים אינה משולבת עדיין בשבב וגם לא יכולות אלחוטיות אחרות כמו בלו-טות' ו-WI-FI שישולבו כנראה בעתיד. ארבע שנים עברו מאז רכשה אינטל את DSPC של דוידי גילה בעסקת המזומנים הגובהה ביותר בישראל עד היום, ובשנה הקרובה היא מתכוונת להתחיל לקטוף את פירות הרכישה כשערכות השבבים החדשות שפותחו על בסיס DSPC ייצאו לראשונה לשוק וישולבו בעשרות מיליוני טלפונים.



DSPC, שהוקמה ב-91', פיתחה וייצרה שבבים עבור יצרני טלפונים סלולריים, המבוססים על טכנולוגיית עיבוד אותות דיגיטליים. עם הרכישה, השתלבו 300 עובדי DSPC באינטל, שהקימה מרכז פיתוח בפתח תקוה. באמצעות הפיתוחים של מרכז זה מקווה אינטל לשחזר את המהפכה שעשתה בעבר בתחום המחשב האישי ולהשליט את ארכיטקטורת המחשוב שלה על שוק הטלפונים הסלולריים, ולאפשר לכל יצרן אלקטרוניקה שאינו נמנה כיום עם היצרנים הגדולים בתחום לייצר מכשירי סלולר עצמאיים. אם תוכניתה של אינטל תצליח, צפוי להתחיל תהליך דומה לזה שבו החלו בעבר יצרני מחשבים לייצר תואמי IBM. כבר היום גדול שוק הסלולר משוק המחשבים הביתיים, ומגיע לכ-500 מיליון מכשירים בעולם עם קצב צמיחה גבוה. מחיר שבב המניטובה צפוי להגיע ל-29 דולר (כשהוא נמכר בקבוצות של 100 אלף יחידות), ולהוות את אחד ממקורות ההכנסה העתידיים המרכזיים של החברה. הטלפונים ומכשירי כף היד המבוססים על השבבים הישראלים יאפשרו לספק שירותי דואר אלקטרוני ומשחקים חדשים, יריצו תוכנות ג'אווה ויציגו סרטי וידיאו באיכות גבוהה עם צריכת חשמל נמוכה המאפשרת חיי סוללה ארוכים.



אורי ברקאי, מנהל מרכז הפיתוח של אינטל בפתח תקוה ומנהל המחקר והפיתוח של חטיבת התקשורת הסלולרית באינטרנט של אינטל העולמית, אמר בשבוע שעבר: "המיזוג הצליח. העובדים של DSPC עברו מחברה עם תרבות של סטארט-אפ לחברה גדולה כמו אינטל, ודווקא המעבר הזה הביא אותנו לרמה גבוהה יותר ולתחומים מתקדמים יותר".



"המטרה שלנו היא ליצור סטנדרטיזציה של ארכיטקטורות המחשוב בשוק הסלולרי, שתהווה מפתח לפיתוח יישומים חדשים בתחום - כמו שהיה בעבר בשוק המחשבים האישיים. כיום לכל יצרן יש את הארכיטקטורה שלו, וזה מגביל את הכניסה של יצרנים נוספים לשוק הסלולרי. יצרנים אלה מהווים כוחות בולמים, אבל אין ספק שהשוק עובר תהליך של שינוי ויצירת סטנדרטים ברורים במחשוב", הסביר ברקאי.



על פי התוכנית המקורית של אינטל, השבבים הראשונים של המניטובה היו אמורים לצאת לשוק כבר ברבעון השלישי של 2003, אך בגלל עיכובים בקרב הלקוחות הפוטנציאליים בקליטת השבבים, הם עתידים להגיע למדפים רק בתחילת 2004. "יש לנו כבר כמה דגמי שבבים שנבדקים על ידי לקוחות", אמר ברקאי.



המהפכה שמובילה אינטל, המנסה להפוך לשחקן המרכזי בשוק מעבדי הסלולר, באה על חשבונם של כמה יצרני שבבים ותיקים ויצרני טלפונים סלולריים שהשתמשו עד היום בפיתוח עצמי. בין הנפגעים העתידיים מהפיתוח חברות כמו טקסס אינסטרומנטס, קוואלקום ומוטרולה, להן מעבדים מתחרים, או חברות כמו נוקיה שעד היום השתמשו בארכיטקטורת מחשוב עצמית. "בעבר השוק היה מוגבל לשלושה יצרנים שהיוו כ-80% מהשוק. היום יותר יצרנים מסדר גודל שני ושלישי נכנסים", הסביר ברקאי.



לדבריו, השילוב בין מכשירי כף יד למכשירים סלולריים הוא בלתי נמנע. "כל הלקוחות שלנו מדברים על זה. השילובים הם גם של יכולות סלולר במכשירי טלפון ביתיים ויכולות אלחוט במכשירים ניידים אחרים. כבר היום ישנם אנשים שצריכים לקבל דואר אלקטרוני באמצעות הסלולר למחשב הכף יד שלהם, או לנוע לפי מפת ה-GPS (לויינים). בעתיד הקרוב נוכל לראות מכשירים המצוידים בשבבי המניטובה שבהם אנשים יקבלו שיחות טלפון סלולריות דרך אוזניות אלחוטיות שיקושרו למכשיר בבלו-טות' כשבמקביל הם יגלשו באינטרנט ויקבלו הוראות בזמן אמת על המפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully