וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המעו"ף פותח בעליות של 0.3%; נייס מאבדת 4.1%; סאיטקס עולה ב-4.3%

אילן מוסנאים

12.10.2003 / 10:02

המחזור - כ-15 מ' ש'; מגמה מעורבת במניות הבנקים הגדולים עקב הידיעה כי יצטרכו להפריש מאות מ' ש' ברבעון ה-1 של 2004; טבע יורדת ב-0.7%; אודיוקודס עולה ב-3.6%



הבורסה של תל אביב פותחת את המסחר במגמה מעורבת תוך נטייה לעליות שערים מתונות במדדים המובילים. המסחר מושפע לחיוב מהעליות בסוף השבוע בארה"ב וסיום השביתה בנמלים. מנגד משפיעים לשלילה ירידות במניות הבנקים הגדולים ופערי ארביטראז' שליליים במספר מניות מעו"ף דואליות.



מדד המעו"ף פותח את המסחר בעליות שערים מתונות של כ-0.3% לרמה של כ-418.8 נקודות ומדד תל אביב 100 עולה ב-0.3% לרמה של 439.09 נקודות. התל טק עולה ב-0.9%. המחזור מסתכם בכ-15 מיליון שקל.



טבע מרכזת גם הבוקר את המחזור הגבוה בבורסה - 6.5 מיליון שקל - ופותחת בירידות של 0.7% בעקבות פער ארביטראז' שלילי של 1.1% בו סיימה את המסחר בארה"ב. יתר המניות הדואליות נסחרות במגמה מעורבת כאשר נייס יורדת ב-4.1% וריטליקס יורדת ב-1%, ואילו מניית סאיטקס עולה ב-4.3% ואודיוקודס עולה ב-3.6%.



מניות הבנקים הגדולים פותחות את המסחר במגמה מעורבת כאשר מניית בנק הפועלים עולה ב-0.3%, מניית בנק לאומי עולה ב-0.5%, מניית בנק דיסקונט עולה ב-0.6% ומניית בנק המזרחי יורדת ב-0.6%. המגמה המעורבת נרשמת על רקע הידיעה שפירסם הבוקר עיתון "הארץ" כי הבנקים עשויים לבצע הפרשות לחובות מסופקים במאות מיליוני שקלים עקב ההחמרה שהנהיג בנק ישראל בכל הנוגע למגבלת קבוצת לווים.



על פי הידיעה, בשל ההוראות החדשות יחרגו הבנקים בסוף הרבעון הראשון של 2004 במיליארדי שקלים מהמגבלה של ששת הלווים הגדולים ויידרשו לפי הוראות הניהול הבנקאי, להפריש כבר ברבעון זה 6% מסך החריגה. עם זאת, האנליסט גלעד שמעוני מאקסלנס מעריך כי הירידות לא צפויות להיות חדות מדי שכן בשוק לוקחים בחשבון שהתקנות אינן סופיות וסביר להניח שעד למועד יישום המסקנות (הדו"חות יתפרסמו בסוף מאי 2004) הבנקים יצליחו לשנות את המתכונת בה יבוצעו ההפרשות. האנליסט יובל בן זאב מלידר ושות' סבור לעומת זאת כי הסיכוי שהבנקים יצליחו להקל את רוע הגזירה הוא אפסי. לדבריו: "הפיקוח על הבנקים נקט עמדה בעניין ולכן נמוך הסיכוי שהוא יסכים לחזור בו". עם זאת, בן זאב מציין כי בעצם בידיעה "אין כל חדש". לדבריו, התקנות קיבלו גילוי מספק כבר בדו"חות הכספיים של הרבעון השני ומי שניתח אותם כבר הבין שצפויות הפרשות נוספות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully