וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומאכר אלוף בפעם השישית

עמוס שביט/הגה

12.10.2003 / 10:07

פרארי אלופת היצרנים בפעם החמישית ברציפות; באריקלו ניצח את המירוץ ביפן; ראיקונן סיים שני, הן את המירוץ והן את העונה; שומאכר סיים שמיני וחגג את האליפות השישית; מונטויה פרש



באריקלו זינק טוב מאוד מהפול, אבל מונטויה זינק טוב יותר, ולתוך הפניה הראשונה הוא עקף את הברזילאי. מונטויה כרגע מוביל, באריקלו שני, אלונסו, שזינק חמישי, נמצא במקום השלישי. גם ראיקונן ושומאכר זינקו טוב: ראיקונן נמצא במקום השביעי, ושומאכר במקום 12. תזכורת: רק מקרה שבו ראיקונן מנצח ושומאכר לא אחד משמונת הראשונים, ראיקונן מסיים את העונה כאלוף העולם.



הקפה 4: שומאכר כבר במקום 11. הנהג היפני, סאטו, דוהר לפניו. קולת`ארד נמצא כרגע מקום החמישי, ויש להניח שלפחות אותו יהיה לראיקונן קל לעקוף (שניהם עמיתים בקבוצת מקלארן). הקפה 7 (מתוך 53): ראיקונן אכן עקף את קולת`ארד, והוא כרגע במקום החמישי. נהג טויוטה, דה-מאטה, מעכב אותו. בינתיים, שומאכר נכנס לעצירה ראשונה, מוקדמת מאוד. שומאכר צריך היה להחליף כנף קדמית (אף), כתוצאה מפגיעה עם כנף קדמית של סאטו שנתלשה. אם ראיקונן אכן יעשה זאת, הרי שזה יהיה סנסציה בקנה מידה ענק. בכל אופן, מעניין מאוד מה יקרה במפגש בין ראיקונן למונטויה. האם מונטויה יצטרף למאמץ המלחמתי להפיל את שומאכר?



בהקפה 9 ניתנת התשובה: מונטויה פרש!! מונטויה בחוץ!! מנוע הב.מ.וו שבק חיים. באריקלו מוביל את המירוץ!! המשמעות המיידית: פרארי עומדת לקחת את אליפות היצרנים בפעם החמישית. ראלף שומאכר במקום 12, ואין לוויליאמס כמעט שום סיכוי לעשות זאת. הקפה 11: באריקלו ואלונסו נכנסים לעצירה ראשונה. מיד אחריהם נכנס ראיקונן. הוא נהנה מעצירה מהירה מאוד, ויוצא... הוא יוצא אחרי קולת`ארד. באריקלו ואלונסו לפניו. הקפה 17, סיכום סבב עצירות ראשון: באריקלו מוביל, אלונסו שני, קולת`ארד שלישי וראיקונן רביעי. הקפה 18: אלונסו המאוכזב בחוץ!! ראיקונן שלישי, שומאכר במקום 11. זה מותח. הפער בין הפרארי של באריקלו למקלארן של ראיקונן עומד על 20 שניות. הקפה 23: שומאכר עשירי, ולפניו דוהר אחיו, ראלף. האם ראלף יאפשר לאחיו לעבור אותו בדרך לאליפות? קשה להניח. בכל אופן, ראלף תוקף כרגע את סאטו, בדרך למקום התשיעי. הקפה אחת אחר כך: שני האחים נכנסים יחד לעצירה שניה. ראלף יוצא לפני האלוף. המסלול עדיין יבש, אבל עננים מתגודדים. גשם עשוי לשנות את כל התמונה.



הקפה 24: באריקלו, ומיד אחריו קולת`ארד, נכנסים לעצירה שניה. באריקלו יוצא לפני ראיקונן!! הפער בין השניים עומד על 8 שניות, וראיקונן עצר רק פעם אחת. כמו שזה נראה כרגע, באריקלו עומד להעניק לשומאכר את האליפות. הקפה 30: שומאכר עקף את פאניס למקום ה-11. הקפה 33: ראיקונן נכנס לעצירה שניה. האם אחרונה? עושה הרושם שרק אסטרטגיה כזו תיתן לו סיכוי לנצח כאן ואולי גם לקחת אליפות. הקפה 34: מיכאל שומאכר כובש את המקום השישי!! אליפות העולם השישית נראית כמעשה חתום.



הקפה 38: שומאכר נכנס לעצירה שלישית (7.6 שניות). הוא יוצא עשירי. הקפה אחר כך, הוא כבר תשיעי. הקפה 40: באריקלו נכנס לעצירה שלישית, מהירה מאוד: 6.6 שניות. קולת`ארד מוביל, באריקלו שני, ראיקונן שלישי. שומאכר (שמיני!!) מצוי תחת מתקפה של אחיו. מלפנים, קולת`ארד נכנס לעצירה שלישית. שומאכר, בניסיון לעקוף את דה-מאטה, בולם חזק מאוד אל תוך השיקיין, וכתוצאה מכך ראלף פוגע בו מאחור!! שומאכר יוצא מזה נקי, וראלף ממהר להחליף אף. שומאכר עדיין שמיני. עוד 6 הקפות לסיום, והפער בין באריקלו לראיקונן עומד על 16 שניות. ראיקונן לא עומד לעשות זאת. סאטו היפני, שמשמש הפעם כנהג מחליף בלבד, מפגין מירוץ נהדר מבחינתו: הוא במקום השישי.



הקפה אחת לסיום. ראיקונן צריך ששתי מכוניות הפרארי יתאדו פתאום. אבל נסים כאלה לא קורים. מיכאל שומאכר אלוף העולם בפעם השישית בקריירה!! פרארי אלופת היצרנים בפעם החמישית ברציפות!! באריקלו ניצח את המירוץ. קבוצת פרארי בשמיים. ראיקונן סיים שני, הן את המירוץ והן את העונה המופלאה הזו מבחינתו. המתקפה של הנורבגי רק החלה. עוד נשמע ממנו. קבוצת באר סיימה את העונה יפה מאוד, עם מקום רביעי ושישי. טויוטה, ששפכה העונה טונות של כספים, סיימה את העונה במקום עלוב: שמיני. בזה הסתיימה העונה המרתקת הזו, שבסופה פרארי עדיין נהנית מעליונות. עדיין.
גרנד-פרי יפן, סיבוב אחרון, תוצאות סופיות:

1. באריקלו (פרארי) - 1h25`11"740
2. ראיקונן (מקלארן) - + 0`11"085
3. קולת`ארד (מקלארן) - + 0`11"614
4. בוטון (באר הונדה) - + 0`33"106
5. טרולי (רנו) - 0`34"269
6. סאטו (באר הונדה) - + 0`51"692
7. דה-מאטה (טויוטה) - + 0`56"794
8. מיכאל שומאכר (פרארי) - + 0`59"487



אליפות הנהגים, אחרי הסיבוב האחרון של העונה:
1. מ. שומאכר - 93
2. ק. ראיקונן - 91
3. ח.פ. מונטויה - 82
4. ר. באריקלו - 65
5. ר. שומאכר - 58
6. פ. אלונסו - 55
7. ד. קולת`ארד - 51
8. ג`. טרולי - 33

אליפות היצרנים, אחרי הסיבוב האחרון של העונה:
1. פרארי ? 158
2. וויליאמס-ב.מ.וו - 144
3. מקלארן-מרצדס - 142
4. רנו - 88
5. באר-הונדה - 26
6. סאובר - 19
7. יגואר - 18
8. טויוטה - 16
9. ג`ורדן - 13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully