וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר ושות' ממליצים למשקיעים להתמקד באג"ח לטווח בינוני ולצמצם את ההשקעה במניות

הרצל לקס

12.10.2003 / 10:46

צופים שער חליפין של 4.6 שקלים לדולר עד סוף השנה; מעריכים כי הנגיד צפוי להפחית הריבית ב-0.3% בסוף החודש, אך תהליך הפחתת הריבית עומד בפני סיום



"אנו ממליצים לצמצם את רכיבי הסיכון בתיק ההשקעות, מה גם שהמגמה החיובית בשווקים מאפשרת לבצע זאת בתנאים נוחים", אומרים היום במחלקת המחקר של לידר ושות'. המלצה זו באה על אף שבלידר מציינים כי שוק ההון מתנהל לאחרונה באווירה חיובית הנתמכת גם בגורמים אובייקטיווים כמו ירידת הריבית ואינדיקציות מקרו חיוביות.



במקום אפיקים בעלי סיכון רב יחסית כמו מניות, שקל-דולר ואג"ח ארוכות, ממליצים בלידר להתמקד באג"ח במח"מ בינוני הן בצמודים והן בשקליים.



בלידר מאמינים כי תהליך הורדת הריבית הגיע אל "המייל האחרון" ולפיכך גם אם קיים עדיין סיכוי לרווחי הון שינבעו מהורדות ריבית נוספות - הערכתם היא להפחתה של 0.3% באוקטובר - הרי שפוטנציאל זה עומד בפני מיצוי. ההערכה בלידר היא שבאפיק הצמוד, שרמת התשואות בו עומדת על 4.4% בארוכים ו-3.8% בצמודים הקצרים, רמת שיווי המשקל של התשואות הארוכות היא בין 4% ל-4.5% ולפיכך אין מקום להמשך השקעה שם כיום, ומומלץ לממש רווחים.



באפיק השקלי שהפתיע בהמשך עליות למרות הפיחות ביום ג' האחרון, צפויה, ע"פ לידר, עצירת המגמה החיובית בשל העלייה המחודשת בתשואות האג"ח בארה"ב, ורמת שער החליפין הנמוכה, שעשויה להילחץ מעלה. גם כאן, כאמור, ממליצים בלידר להחליף אג"ח ארוכות וקצרות בהשקעה באיגרות בעלות מח"מ בינוני.



בשוק המט"ח שמאופיין לאחרונה באדישות בשל העדר פעילות של זרים, ולמרות העוצמה שמפגין השקל נוכח האירועים הבטחוניים, לא מעריכים בלידר שיתפתח גל ייסוף נוסף. להפך, כלכלני לידר צופים שהדולר יגיע ל-4.6 שקלים עד סוף השנה, מהלך שייתמך בפער הריביות המצטמצם ובאירועים שליליים, כמו פיגוע גדול או התלקחות בצפון, שעלולים להתרגש על ראשינו. בטווח הקצר חוזים בלידר מסחר בטווח של 4.4-4.47 שקלים לדולר.



למרות האמור לעיל בדבר צמצום רכיבי הסיכון וההתבצרות המומלצת באג"ח בינוני, מעודדים בלידר מהתמונה המקרו כלכלית. בלידר מציינים את ההתאוששות בביקושים ובצריכה הפרטית בחודשים האחרונים, את העלייה המשמעותית בשכר הממוצע במשק ל-7,200 שקל ביולי, והיציבות בשיעורי האבטלה כסממנים חיוביים למשק הישראלי. גם בשוק הנדל"ן רואים בלידר התאוששות מסוימת, שנתמכת לדעתם ברמת שער החליפין, כאשר במאי-יוני עת נסחר הדולר בשפל שנתי נרשמה במקביל התעוררות בביקוש לדירות. קצב המכירות הפוטנציאלי מוערך כעת בלידר בכ-1,500 דירות לחודש. לסיכום חוזרים ומזהירים כלכלני בית ההשקעות כי למרות חשיבות האינדיקטורים החיוביים דלעיל המשק עדיין נמצא במשבר והדרך ליציאה ממנו עודנה ארוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully