וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה בין ג'רוזלם גלובל למשקיעים הישראלים: היקף הקרן יקטן מ-120 ל-80 מיליון דולר

עודד חרמוני

12.10.2003 / 10:48

ג'רוזלם גלובל כבר הקטינה בעבר את היקף קרנותיה ב-32 מ' ד' ובעקבות ההקטנה השנייה לא תוכל לבצע השקעות חדשות, ולא תוכל להימנע מדילול - מאחר שיישארו בידיה רק 20 מ' ד'



מאת עודד חרמוני וצורי דאר



קבוצת ההון סיכון ג'רוזלם גלובל הגיעה לפשרה עם קבוצת המשקיעים שביקשו לפרק את השותפות הישראלית של קרנות קומלאנץ' ונטלאנץ'. במסגרת הסכם הפשרה התחייבו המשקיעים הישראלים לסגת מבקשת הפירוק, ובתמורה יוקטן היקף ההתחייבות של המשקיעים - ישראלים וזרים - לשתי הקרנות, מ-120 מיליון דולר ל-80 מיליון.



כזכור, מרבית המשקיעים בשותפות הישראלית בקרנות נטלאנץ' וקומלאנץ', המהווים כרבע מכלל המשקיעים בקרן, ביקשו את פירוקה של השותפות בטענה כי חברת הניהול "יושבת על הכסף" שהועבר לה בעבר, ולא מבצעת השקעות. ג'רוזלם גלובל טענה בתגובה כי הפירוק אינו אפשרי כיוון שהחלוקה בין השותפויות הישראלית והזרה היא טכנית בלבד. בפועל, טענו, מדובר ביישות אחת שכדי לפרקה יש צורך ברוב של כלל המשקיעים.



נזכיר כי בעקבות לחצים קודמים מצד משקיעים כבר הקטינה ג'רוזלם גלובל את קרנות קומלאנץ' ונטלאנץ' מ-76 מיליון דולר לכ-60 מיליון דולר כ"א. יחד עם קרן מדעי החיים אינומד, שלא הוקטנה, הצטמצם היקף ההון המנוהל על ידי ג'רוזלם גלובל מ-188 ל-156 מיליון דולר.



התוצאה של ההסדר הנוכחי היא שג'רוזלם גלובל אמנם שמרה על הקרן שלא תפורק וזה יעזור לה אולי בגיוס הקרן הבאה, אך היא לא תוכל למעשה לבצע השקעות חדשות, מאחר שיישארו בידיה רק 20 מיליון דולר להשקעות. הבעיה הגדולה יותר, שתפגע גם במשקיעים שלה, היא שסכום כסף כזה יקשה עליה גם להישמר מפני דילול בהשקעות הקודמות שביצעה. פשרה זו מותנית באישורם של המשקיעים הישראלים והזרים, שצפוי להתקבל בשבועיים הקרובים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully