וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה יאריס וסמארט הן המכוניות הקטנות ששומרות הכי טוב על נוסעיהן מפני פגיעת "צליפת שוט"

אסף בר-שי / הגה

12.10.2003 / 11:11

כך עולה מתוצאות מבחני ריסוק מיוחדים שערך איגוד הנהגים הגרמני לתשע מכוניות קטנות; המאכזבות: ניסאן מיקרה, פולקסווגן פולו, פורד פיאסטה ופיאט פונטו, שלפי ADAC - הן אינן מגנות היטב על נוסעיהן מפני הפגיעה



טויוטה יאריס ומכונית המיקרו, סמארט, הן המכוניות הקטנות ששומרות הכי טוב על נוסעיהן מפני פגיעת `צליפת שוט`. כך עולה מתוצאות מבחני ריסוק מיוחדים שערך איגוד הנהגים הגרמני, ADAC, לתשע מכוניות קטנות. אנשי ADAC לקחו אופל קורסה, ב.מ.וו מיני, טויוטה יאריס, ניסאן מיקרה, סמארט, פולקסווגן פולו, פורד פיאסטה, פיאט פונטו ורנו קליאו ובודדו את המושבים שלהם. מטרת הבדיקה הייתה: לבדוק את יציבות המושבים והיכולת שלהם להגן על הנוסעים מפני פגיעת `צליפת שוט`. התוצאות האפשריות: `חלש`; `מספק`; `משביע רצון` ו`טוב`.



מבין תשע המכוניות, רק שתיים זכו לציון `טוב`: מכונית המיקרו של מרצדס, `סמארט` והמכונית הקטנה של טויוטה, `יאריס`. שתיהן מצוידות במושבים יציבים והן מספקות הגנה טובה מפני פגיעת `צליפת שוט`. רנו קליאו ואופל קורסה דורגו ב`משביע רצון`, עם מושבים לא מאוד יציבים והגנה סבירה מפני `צליפת שוט`. ב.מ.וו `מיני` נאלצה להסתפק רק בציון `מספק`. המאכזבות: ניסאן מיקרה, פולקסווגן פולו, פורד פיאסטה ופיאט פונטו, שלפי ADAC - הן אינן מגנות היטב על נוסעיהן מפני הפגיעה.



`צליפת שוט` הינה אחת הפגיעות הנפוצות בתאונות דרכים ? בעיקר בתאונות חזית-אחור. הגנה טובה מפני המכה הזו חוסכת פגיעות חמורות בעמוד השדרה וכאבים כרוניים לאורך שנים. יציבות המושבים חיונית בתאונה, כדי לשמור על גוף הנוסע כך שהוא יופנה בדיוק לכרית האוויר וכדי שהוא לא `יעוף` לכיוונים לא רצויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully