וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס הכנסה אינו מתיר קיזוז הפסדים לגמביט: דורש ממנה תשלום של 16.8 מיליון שקל לשנים 1999-2001

ניצן כהן

12.10.2003 / 11:59

מס הכנסה מפיק את לקחי פס"ד רובינשטיין: כל מטרת רכישת גמביט ב-1997 וקיזוז הפסדי החברה בעבר מרווחים מני"ע - הפחתת מס בלתי נאותה; גמביט: השומה הוצאה שלא כדין ובחוסר סמכות



בעקבות פסק דין רובינשטיין, שאינו מתיר קיזוז הפסדים מרווחים עתידיים בעסקה של רכישת חברה בהפסדים - רק לצורך הפחתת חבות המס העתידית מפעילות מרוויחה, הוציא מס הכנסה לחברת גמביט שומות לשנים 1999-2001, שכוללות דרישת תשלום של 16.8 מיליון שקל.



בנימוקי השומה מציינים במס הכנסה כי פקיד השומה לא התיר העברת הפסדים משנת 1997 וקיזוזם כנגד רווחים של החברה בשנים המדוברות. בנוסף, טוענים במס הכנסה כי ריבית שקיבלה החברה על כספים שהופקדו בפקדונות בחו"ל, חייבים במס בישראל. נימוק נוסף של מס הכנסה עוסק בכך שלא התיר פקיד השומה לחברה לנכות הוצאות מימון כנגד הכנסות מדיווידנדים.



גמביט הודיעה שתערער על מלוא השומה שהוצאה, לטענתם, בחוסר סמכות ולא כדין.



יצוין שלפני מספר חודשים קיבל בית המשפט העליון את עמדת מס הכנסה בפס"ד רובינשטיין, קרי התיר לנציבות להתעלם מעסקה מלאכותית שכל תכליתה הימנעות מתשלום מס. המשמעות היא שרכישת חברה בהפסדים רק כדי להינות מהפסדיה הצבורים לצורכי מס וקיזוזם העתידי מרווחים של פעילות אחרת לא תותר. רואי חשבון ועורכי דין המתמחים בנושא אמרו אז שמדובר בנקודת קיצון ועדיין אם ימצא טעם כלכלי נוסף ברכישת החברה עם ההפסדים הצבורים לצורכי מס - יהיה חייב מס הכנסה להתיר קיזוזם מרווחים.



עם פרסום פסק הדין, אמרו בנציבות מס הכנסה שכל החברות שהתיקים שלהם עדיין מתנהלים במשרדי השומה, וקיימים שם מצבי ביניים של רכשית חברה בהפסדים רק לצורך קיזוזם מרווחים עתידים - לא יותר קיזוז הרווחים מהפסדי העבר.



חברת גמביט שינתה את עיסוקה בשנת 1997 והפכה להיות חברה המתמחה בהשקעות בשווקים הפיננסים (ובעיקר בשוק הנגזרים). בעלי השליטה בחברה הם מייקל דייויס המחזיק בכ-37% ממניות החברה, היהלומנים שכטר נמדר המחזיקים בכ-18% ממניות החברה ובנק לאומי המחזיק ב-17% בחברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully