וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הביו-פארמה אינטק השלימה גיוס של 550 אלף דולר ממשקיעים פרטיים

צורי דאר

12.10.2003 / 12:19

אינטק, המפתחת פלטפורמה להובלה אפקטיווית של תרופות, מנהלת מו"מ לשת"פים עם חברות תרופות מהמובילות בעולם, שעשויות גם להשקיע בה בעתיד כחלק מהשותפות



חברת הביו-פארמה הישראלית אינטק (Intec Pharmaceuticals), המפתחת פלטפורמה להובלה אפקטיווית של תרופות, הודיעה היום כי השלימה סבב גיוס בהיקף של כ-550 אלף דולר ממשקיעים פרטיים.



צבי יוסף, יו"ר החברה, מסר כי גיוס הכספים יאפשר הרחבת תשתית החברה במתקן הייצור של החברה בהר חוצבים בירושלים. החברה, המעסיקה כיום 5 עובדים, מתכוונת לגייס 5 עובדים נוספים בתקופה הקרובה. לדבריו, החברה מתכוונת להיכנס לשיתופי פעולה עם חברות תרופות המעוניינות לשפר את ביצועי התרופות שלהן או לחלופין לשתף פעולה בפיתוח תרופה יחד עם חברות תרופות אתיות.



לדברי מנכ"ל החברה, דן אביעזר, אינטק מנהלת כבר כעת מו"מ לשת"פים עם חברות תרופות מהמובילות בעולם, שעשויות גם להשקיע בה בעתיד כחלק מהשותפות.



אינטק הוקמה בשנת 2000 בשיתוף עם חברת יישום, החברה לפיתוח ולמסחור הידע של האוניברסיטה העברית. החברה מתבססת על פיתוח של פרופ' מיכה פרידמן, מבית הספר לרוקחות באוניברסיטה העברית, המאפשר שיפור בתגובת החולה לתרופות הניתנות באופן אוראלי.



בטכנולוגיית אינטק ניתן להשהות את התרופה לאורך זמן ארוך בקיבה. "חנייה" זו של התרופה בקיבה מאפשרת שחרור הדרגתי ואיטי (6 עד 12 שעות) של התרופה המגיעה לקיבה, ובכך מתאפשרת הורדת תדירות נטילת התרופה והקטנת כמות החומר הפעיל בה ועל ידי כך הורדת רמת הרעילות שלה. לאחרונה קיבלה החברה אישור על פטנט לטכנולוגיה זו.



אביעזר מסר כי החברה השלימה לאחרונה שלב ראשון (Phase I) של ניסויים קליניים בהם הושגו תוצאות מבטיחות בתרופות לטיפול בפרקינסון וביתר לחץ דם. בימים אלה מבצעת אינטק מחקר ופיתוח בתרופות נוספות הכוללות טיפול באיידס, מחלות זיהומיות וטיפול ממוקד באזור הקיבה במצבי מחלה שונים.



הגיוס הקודם של החברה הושלם בתחילת 2002 - בו גייסה החברה כמיליון דולר ממשקיעים פרטיים במסגרת סבב סיד.



חברת יישום הוקמה בשנת 1964 במטרה להגן, לקדם ולהביא למסחור הידע הקיים באוניברסיטה העברית בירושלים. בבעלות יישום למעלה מ-800 פטנטים, והיא מגישה כ-50 פטנטים חדשים מדי שנה ומקדמת כ-200 פרויקטים. עיקר פעילותה בתחומי מדעי החיים, הננו-טכנולוגיה, מדעי המחשב והמדעים המדויקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully