וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CSG חויבה לשלם לקומקסט 120 מ' ד' בבוררות על חוזה בילינג; הערכות: אמדוקס עשויה להחליפה בחוזה

גתית פנקס

12.10.2003 / 12:50

CSG צללה ב-40% בשבוע שעבר; הפרויקט סיפק לה הכנסות של 75 מ' ד' במחצית הראשונה של 2003 ורווח תפעולי של 39 מ' ד'; בית ההשקעות SIG: סיכויי אמדוקס וקונברג'יס להחליפה טובים



צרות אצל חברת CSG, מתחרתה של ענקית הבילינג אמדוקס . בסיום סכסוך משפטי בן 4 שנים עם חברת הכבלים הגדולה בארה"ב, Comcast, חויבה בשבוע שעבר CSG לשלם לה 120 מיליון דולר ולהוריד את המחירים בפרויקט הבילינג אותו היא מבצעת עבורה. מניית CSG איבדה לא פחות מ-40% מערכה בשבוע שעבר, כך ששווי השוק שלה התכווץ מ-810 מיליון דולר לכ-485 מיליון דולר.



החדשות הרעות עבור CSG עשויות להיות מקור לחדשות חיוביות ביותר עבור אמדוקס. מדו"ח חדש שפירסמה בשבוע שעבר האנליסטית מריאן ווק מבית ההשקעות SIG עולה כי מעבר לפרויקטים הגדולים בהם אמדוקס מתמודדת בחודשים האחרונים, כמו למשל אצל ענקיות התקשורת האמריקאיות Verizon ו-SBC, יש לה סיכויים טובים לזכות בחוזה של קומקסט.



בתחילת נובמבר צפויה אמדוקס לפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון הקלנדרי השלישי של 2003, והאנליסטים העוקבים אחרי החברה בטוחים כי היא תצליח לעמוד בתחזיותיה המוקדמות להכנסות של 410 מיליון דולר ורווח פרופורמה של 51 מיליון דולר שהם 23 סנט למניה. ואולם, התעוררות של ממש בתחום הבילינג וה-CRM צפויה, לפי חלק מבתי ההשקעות, ברבעון הראשון או השני של 2004 שאז יובשלו חלק מן המכרזים עליהן מתמודדות אמדוקס ומתחרותיה.



קומקסט היא פרויקט נחשב ביותר. ראשית, מדובר בחברת כבלים - תחום אליו שואפת אמדוקס להיכנס. שנית, ההיקף מרשים: לחברה 21 מיליון מנויים ב-41 מדינות, בהם יותר מ-6.3 מיליון מנויי וידיאו דיגיטלי, 3.3 מיליון מנויי העברת נתונים מהירה ו-1.3 מיליון מנויי טלפוניית כבלים.



לדברי האנליסטית ווק, קומקסט שוקלת שתי אופציות: האחת, היא איחוד של מערכות הבילינג השונות אצלה לאחת - מה שידרוש רכישת תשתיות חדשות. השנייה, היא בניית פתרון חדש ויחיד לבילינג עבור שירותי קול סביב פתרון הבילינג הקיים אצלה לווידיאו (פתרון שכיום מספקות אותו שלוש חברות: קונברג'יס, CSG ו-DST). "קונברג'יס ו/או אמדוקס יהיו ככל הנראה הספקיות", היא סבורה.



קומקסט היא תולדת מיזוג עם AT&T ברודבנד ב-2002. קומקסט היתה בתהליך בוררות עם חברת CSG מאז השנה שעברה במסגרת הליך משפטי המתקיים בביהמ"ש המחוזי בפנסילווניה. קומקסט טענה כי אינה מחוייבת לחוזה הקיים עם CSG שכן היא לא סיפקה את שהתבקשה וכן לאור העובדה שמחירי החוזה הם יקרים לעומת מה ש-CSG דורשת מחברות אחרות.



החוזה היווה 28% מהכנסותיה הממוצעות של החברה ברבעונים האחרונים וכעת היא מזהירה כי הוא יגרע 8-14 מיליון דולר לרבעון או 32-56 מיליון דולר לשנה - סכומים שעשויים לעבור, לפחות בחלקם, לאמדוקס או לקונברג'יס, כעולה מן הדו"ח של ווק. בחצי השנה הראשונה של 2003 החוזה ייצר ל-CSG הכנסות של 75 מיליון דולר ורווח תפעולי של 39 מיליון דולר.



זו מכה משמעותית עבור CSG שמחלישה אותה, לפחות בטווח הקצר - סבורים גורמים בשוק ההון. החוזה נשוא המחלוקת היה במקור של CSG עם חברת Tele-Communications בשנת 1997, ובהמשך הפך למטען עבור חברת AT&T ברודבנד כאשר נרכשה TCI ב-1999. כאשר קומקסט רכשה את החברה, היא החליטה לקחת את הסכסוך המשפטי לבוררות.



ל-CSG יש כיום 128 מיליון דולר בקופה כך שלכאורה תוכל לשלם 120 מיליון דולר במידה והביטוח לא יכסה זאת, אך מנהליה שהתראיינו בעיתונות האמריקאית בסוף השבוע אמרו כי היא אינה מתכוונת בהכרח לאמץ את החלטת הבורר ובכל מקרה קומקסט לא תוכל להפר את החוזה אלא אם תשלם 44 מיליון דולר על הפרתו. לטענתם, הבורר טעה ובכוונתם למצות את כל ההליכים המשפטיים האפשריים ברשותם לפני שיקבלו את רוע הגזירה. אנליסטים של חברות דירוג האשראי S&P ומודי'ס כבר התנדבו להעריך שקומקסט תצא מהחוזה עם CSG בטווח הקרוב - גם אם תיאלץ לשלם לשם כך את 44 מיליון הדולר - וחתכו את הדירוג של CSG בהתאם.



בדו"ח של SIG ווק מתייחסת אף לסביבת המקרו של אמדוקס ומציינת כי שוק הטלקום עדיין מאתגר ואולם ישנם מספר תחומים שם צפויה התעוררות: תקשורת אופטית כוללת (Fiber to the Perimeter); וכןConvergence (איחוד פלטפורמות, יכולת חשובה לחברות תקשורת עם שירותי קול, אינטרנט ו-ASP, המעוניינות בפתרון בילינג אחד); CRM, ניהול אפליקציות ו-וויירלס.



לדברי האנליסטית, אמדוקס ממוצבת במקום מצוין במכרזים השונים בהם היא משתתפת, וביניהם הפרויקטים של ענקיות התקשורת וריזון ו-SBC. "דבר זה יכול להיתרגם להפתעה לטובה בתחזיות הרווח שלנו לשנת 2004 ל-1.08 דולרים למניה (237 מיליון דולר)", סבורה ווק. לדבריה, החוזים עליהם מתמודדת החברה כוללים רכיב נמוך יחסית של אאוטסורסינג, דבר שיוכל להשפיע לטובה על הרווחיות מהפרויקטים.



את החוזה עם וריזון מעריכה האנליסטית ב-100-150 מיליון דולר ומציינת כי חוזים מעניינים נוספים יכולים להגיע מכיוון מערכת ניהול הזמנות ומערכת eCare שיתמכו בפתרונות הבילינג של SBC ו-וריזון - שני חוזים על פוטנציאל של 50-100 מיליון דולר להכנסות אמדוקס. תחום ה-CRM צפוי אף הוא להניב הכנסות של 5-50 מיליון דולר במסגרת מכרז של SBC.



לאור זאת, האנליסטית סבורה כי ההכנסות של החברה ב-2004 עשויות להגיע ל-2 מיליארד דולר אפילו לעומת 1.7 מיליארד דולר - התחזית הממוצעת כיום. צבר ההזמנות בסיום הרבעון השלישי של השנה הקלנדרית היה 1.3 מיליארד דולר בפרויקטים מתמשכים - סכום המכסה 75% מהתחזית הממוצעת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully