וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים ממשיך להוביל את תעשיית קרנות הנאמנות: מחזיק בנתח שוק של 37%

ניצן כהן

12.10.2003 / 14:41

מיטב: נתח השוק של קרנות הנאמנות של בנק לאומי עלה בשיעור מתון של 0.5% ל-32% בעקבות שורה של גיוסים גדולים בספטמבר



מניתוח תעשיית קרנות הנאמנות שערך בית ההשקעות מיטב עולה, כי בחודש ספטמבר - למרות ירידה של 0.3% בנתח השוק - ממשיך בנק הפועלים להוביל את תעשיית קרנות הנאמנות. נתח השוק של בנק הפועלים הסתכם בספטמבר ב-37% לעומת 37.3% בחודש אוגוסט. בנק הפועלים מנהל את קרנות הנאמנות שלו באמצעות חברות להק ופקן. במיטב מציינים שבנק הפועלים מנהל בקרנות הנאמנות שלו נכסים בהיקף של 23.9 מיליארד שקל.



בנק לאומי הגדיל את חלקו בתעשייה בשיעור מתון של 0.5% באמצעות שורה של גיוסים גדולים במהלך החודש שעבר. הבנק מחזיק כיום בנתח שוק של 32% לעומת 31.5% בחודש אוגוסט. בנק לאומי מנהל את קרנות הנאמנות שלו באמצעות חברות פסגות ופיא. מנתוני מיטב עולה כי קרנות הנאמנות של בנק לאומי מנהלות נכסים בהיקף כספי של כ-20.7 מיליארד שקל.



במקום השלישי נמצא בנק דיסקונט , שמחזיק בנתח שוק של 12.5% - ללא שינוי לעומת חלקו בתעשייה בחודש אוגוסט. הבנק מנהל את קרנות הנאמנות שלו באמצעות חברת אילנות דיסקונט. מנתוני מיטב עולה כי סך נכסי קרנות הנאמנות של בנק דיסקונט מסתכם ב-8 מיליארד שקל.



הבנק הבינלאומי מנהל את קרנות הנאמנות שלו באמצעות חברת דיקלה, ומחזיק בנתח שוק של 4% - ללא שינוי ביחס לחלקו בתעשייה בחודש אוגוסט. סך נכסי קרנות הנאמנות של הבינלאומי מסתכם ב-2.6 מיליארד שקל.



מנהלי הקרנות הפרטיים מחזיקים בנתח שוק של 9.7%, ירידה של 0.3% לעומת חלקן בתעשייה בחודש אוגוסט. סך נכסי קרנות הנאמנות שבניהול חברות פרטיות מסתכם ב-6.3 מיליארד שקל. בנק המזרחי, בנק אגוד ובנק אינווסטק מנהלים את יתרת הכספים.



במיטב מציינים כי נתח השוק של בנק לאומי גדל בעיקר על חשבון בנק הפועלים ומנהלי הקרנות הפרטיות. שני הגיוסים הגדולים ביותר בחודש ספטמבר היו בפסגות ובפיא של לאומי. פסגות גייסה בקרן מק"מ פלוס אסטרטגיות 500 מיליון שקל ,ופיא גייסה בקרן 90/10 406 מיליון שקל. הקרן השלישית בחודש ספטמבר היתה אילנות מק"מ פלוס, שגייסה 397 מיליון שקל.



עוד עולה מניתוח שערכו במיטב שמתחילת השנה הוזרמו לקרנות הנאמנות 14.9 מיליארד שקל, כש-80% מכספים אלה היו הטייה של כספים מהפקדונות השקליים ו-20% נובעים מעליית ערך בתעשייה. איציק שנידובסקי, סמנכ"ל מיטב, אמר היום כי הנהנות העקריות מכניסת הכספים הן הקרנות השקליות שמרכזות כ-80% מהביקושים, בעוד יתר האפיקים נהנים מיתרת הכספים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully