וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: עליות שערים חדות עם סיום המסחר

הרצל לקס

12.10.2003 / 15:13

המעו"ף טיפס ב-1.8%. אלווריון ואודיוקודס זינקו ב-7.1% כל אחת. המחזור הסתכם בכ-173 מליון שקל

חול המועד סוכות נפתח בבורסה של תל אביב בעליות שערים חדות. המדדים המובילים עלו בכ-2% בעקבות העליות בסוף השבוע בארה"ב, וסיום השביתה בנמלים והמשיכו במסורת חג הסוכות, שכמו בשנים קודמות, משפיע לטובה על המניות.

מדד המעו"ף פרץ במהלך היום את רמת ההתנגדות של 420 הנקודות ונסגר בעלייה של 1.8% לרמת 425.13 נקודות, ת"א 100 הוסיף 1.7% ל-445.15 והתל טק המשיך בהמראה אל מעבר ל-300 הנקודות בזינוק של 2.8%. מחזור המסחר היה נמוך בשל חול המועד ויום המסחר המקוצר שהסתיים ב-14:45 והסתכם ב-173 מיליון שקל.

טבע ריכזה גם היום את המחזור הגבוה בבורסה - כ-30 מיליון שקל - וירדה ב-0.4% בעקבות פער ארביטראז' שלילי של 1.1% בו סיימה את המסחר בארה"ב. גם נייס סבלה מפער שלילי וירדה ב-2.2%. לעומתה, זינקו מניות אלווריון ואודיוקודס ב-7.1% כל אחת והמשיכו במירוץ שלהן בשנה האחרונה. מניית אלווריון, עלתה מראשית השנה ב-306% ואודיוקודס זינקה מראשית ינואר בכ-285%. עליות נאות רשמה גם מניית סאיטקס, שעלתה ב-5.3%.

מניות הבנקים הגדולים רשמו עליות נאות, אם כי במחזורים נמוכים מאוד. מניית בנק הפועלים עלתה ב-0.8%, מניית בנק לאומי טיפסה ב-2.1%, מניית בנק דיסקונט הוסיפה 1.3%, ומניית בנק המזרחי שפתחה בירידות סיימה בעליה של 1.9%. העליות במניות הבנקים באו למרות הידיעה שפירסם הבוקר עיתון "הארץ" כי הבנקים עשויים לבצע הפרשות לחובות מסופקים במאות מיליוני שקלים עקב ההחמרה שהנהיג בנק ישראל בכל הנוגע למגבלת קבוצת לווים.

ישראמקו זינקה ב-6.9%

האנליסט יובל בן זאב מלידר ושות' סבור כי הסיכוי שהבנקים יצליחו להקל את רוע הגזירה הוא אפסי. לדבריו: "הפיקוח על הבנקים נקט עמדה בעניין ולכן נמוך הסיכוי שהוא יסכים לחזור בו". עם זאת, בן זאב מציין כי בעצם בידיעה "אין כל חדש". לדבריו, התקנות קיבלו גילוי מספק כבר בדו"חות הכספיים של הרבעון השני ומי שניתח אותם כבר הבין שצפויות הפרשות נוספות.

ליפמן הוסיפה היום 2.6% לשערה במחזור של כ-4 מיליון שקל בעקבות הידיעה בעיתון "מעריב", לפיה החברה קיבלה את אישור בנק ישראל להפעלת מכשירי כספומטים פרטיים ותפעיל את מכשירי משיכת המזומנים במקומות ציבוריים בשיתוף עם בנק דיסקונט

יחידות ההשתתפות של ישראמקו זינקו ב-6.9% במחזור ער של כ-4 מיליון שקל. ישראמקו סיימה את המסחר ביום חמישי בעליות חדות לאחר שדיווחה כי החלה בביצוע מבחני ההפקה בקידוח ניר 2.

עיתון "הארץ" פירסם ביום שישי כי תוצאות ראשוניות ממבחני ההפקה שנערכו מעודדות וכי קיימת סבירות גבוהה שמדובר במאגר מסחרי. על פי הידיעה בעיתון "הארץ" מקורות בתעשיית הגז הטבעי ציינו כי מבחן ההפקה העלה שלחצי הגז והכמויות שנמדדו היו גבוהים מאלה שנמדדו בקידוח ניר 1, והדבר מעורר אופטימיות לגבי הסיכוי שהקידוח יוכרז כמסחרי. בעבר נמסרו הערכות לפוטנציאל הגז במאגר ניר, ולפיהן במאגר עשוי להימצא גז בהיקף 6-4 מיליארד מ"ק או אף יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully