וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה מנצל העליות בדלתא 3: הגיש תשקיף למכירת מניות החברה בשווי 51 מיליון שקל; יוריד חלקו בחברה ל-50.1%

גתית פנקס

12.10.2003 / 15:45

תשובה רכש המניות ביולי 2001 תמורת 16.5 מ' ד'; בעקבות העליות במניה הוא הרוויח כ-23.5 מ' ד'; מנכ"ל דלתא 3: "בדקנו השלכות המכירות הצפויות לגבינו אך אנו בוחרים שלא לפרט בנושא"



איש העסקים יצחק תשובה ממשיך להנזיל החזקות ציבוריות. לאחר ששמר על שקט יחסי בשנתיים האחרונות בכל הנוגע להשקעתו בחברת דלתא 3 , הגיש תשובה בשבוע שעבר לרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC), באמצעות חברת אתרי השרון שבבעלותו תשקיף למכירת 6 מיליון מניות של דלתא 3 הירושלמית - מכירות שיבוצעו "מפעם לפעם" בעסקות בבורסה ומחוץ לבורסה. לפי מחיר המניה הנוכחי, הרי שהתמורה תהיה 11.6 מיליון דולר שהם כ-51 מיליון שקל.



לאחר השלמת המהלך תרד החזקת תשובה בדלתא 3 מ-70.7% ל-50.1% מה שיותיר אותו בעל השליטה שיוכל למנות 3 דירקטורים מתוך ה-7 של החברה. שימי זימלס, מנכ"ל דלתא 3, סירב להתייחס להשלכות הצפויות של המהלך על החברה. "וודאי שבדקנו את ההשלכות הצפויות לדלתא 3 כתוצאה ממהלך מכירת המניות הצפוי, אולם אנחנו בוחרים שלא לפרט לגביהן", אמר.



את תגובתו של תשובה לא ניתן היה להשיג ולכן יש להסתפק בהערכות בנוגע לעיתוי וכוונות המכירה. בחודשים האחרונים תשובה השלים את מחיקת קרן ההון סיכון גרין ממסחר - קרן שמימנה השקעותיה בהלוואה של 325 מיליון שקל מבנק לאומי. ההערכות הן כי תשובה אינו סבור כי חברות ההיי-טק וביניהן אאורה, אינוונטק, שדות מו"פ, מרתון ואחרות יניבו לו רווחים ולכן הוא מוכר את ההחזקות בהן. מנגד ובמקביל, ישנן הערכות כי ייתכן שחלק מן ההשקעות אותן מנזיל תשובה נועדו כדי להשיב חלקים מן ההלוואה שניתנה לגרין מבנק לאומי, שליתרתה הבלתי מסולקת ערב תשובה באופן אישי. סברה נוספת היא שתשובה מבקש למכור את ההחזקות בדלתא 3 על מנת לממן באמצעותן השקעה חדשה אותה הוא מעוניין, לפי הערכות, לבצע, בחברת הכבלים מתב.



דלתא 3 עוסקת בשירותי תקשורת קולית באמצעות פרוטוקול אינטרנט (VoIP) ושווי השוק שלה הוא 56.5 מיליון דולר בבורסת הנאסד"ק. התשקיף למכירת מניות דלתא 3 מגיע לאחר כשלון הצעת הרכש שביקש לבצע תשובה בפברואר השנה לרכישת כל המניות שאינן בבעלותו במחיר 70 סנט למניה ובהשקעה כוללת של 5.8 מיליון דולר. מאז, המניה השלימה זינוק של 175% ובאחרונה הוחלט על ידי דירקטוריון דלתא 3 שלא לקבל את הצעת הרכש.



תשובה נכנס לראשונה להשקעה בדלתא 3 ביולי 2001 כאשר רכש 71% תמורת 16.5 מיליון דולר. החלק הארי נרכש מחברת התקשורת RSL המפסידה של רון לאודר שביקשה למכור נכסים כחלק מפירוקה וחלק קטן יותר נרכש מידי CNET. ההערכות בשוק ההון היו שקופת המזומנים הדשנה של דלתא 3 שהכילה 44.7 מיליון דולר היא היעד האמיתי של תשובה וכי הוא מתכוון לפרק את החברה.



בינתיים, הקופה התכווצה ל-19 מיליון דולר ותשובה לא ביצע מהלך פירוק. מחיר המניה הממוצע ברכישות שביצע תשובה ב-2001 היה 80 סנט וכיום חבילת המניות שלו באמצעות אתרי השרון שווה 39.9 מיליון דולר - כלומר, רווח תיאורטי של 23.4 מיליון דולר. יש לציין, כי המימון לרכישת המניות של תשובה התקבל על ידי הלוואה שנטלה אתרי השרון מבנק הפועלים.



ברבעונים האחרונים מצליחה דלתא 3 להשתפר אם כי הרווחיות המיוחלת עדיין ממאנת להגיע. הכנסותיה ברבעון השני היו 3 מיליון דולר והפסדיה התפעוליים והנקיים הסתכמו ב-2.4 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully