וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכר במגעים עם משרד המשפטים בניסיון לפתור ניגודי העניינים לקראת כניסתו לאוצר

צבי זרחיה

13.10.2003 / 7:05

הכוונה היא שבכר יתנתק מהמשרד ולא יטפל בעניינים הקשורים בו ובלקוחותיו בתקופת כהונתו כמנכ"ל האוצר; ההסדר המתגבש טעון את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין



משרד המשפטים מקיים מו"מ עם המנכ"ל המיועד של משרד האוצר, יוסי בכר, לצורך חתימה על הסדר למניעת ניגוד עניינים בין עיסוקיו הקודמים כרואה חשבון לבין תחומי טיפולו בעת כהונתו כמנכ"ל האוצר. בכר מונה ב-95' לשותף מנהל במשרד רואי החשבון ליובושיץ קסירר, המתמזג בימים אלו עם משרד רואי החשבון קוסט, פורר את גבאי; הכוונה היא שבכר יתנתק מהמשרד ולא יטפל בעניינים הקשורים בו ובלקוחותיו בתקופת כהונתו כמנכ"ל האוצר.



לנוכח רגישות משרת מנכ"ל משרד האוצר והעובדה שהנושא בו מעורב בעניינים רבים ומקיפים במשק, הרי שההסדר המתגבש טעון את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין. במקרה שבו המועמד למשרה ציבורית בכירה מגיע מהמגזר העסקי וקיים פוטנציאל לניגוד עניינים בין תפקידיו בעבר לבין תפקידו בשירות המדינה, מתבקש המועמד לחתום על הסדר למניעת ניגוד עניינים. רק לאחר שייחתם הסדר שכזה תוכל ועדת המינויים בשירות המדינה, הדנה במועמדותם של אישים למשרות מנכ"ל בשירות המדינה, לדון בבקשתו של שר האוצר, בנימין נתניהו, למינויו של בכר לתפקיד מנכ"ל האוצר.



בראש ועדת המינויים עומד נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, וחברים בה שני נציגי ציבור. לפי שעה לא נקבע מי יהיו נציגי הציבור שיכהנו בוועדה שבה יופיע בכר. ועדת המינויים ממליצה בפני הממשלה לאשר או לדחות את המלצות השרים למינויי מנכ"לים בשירות המדינה.



בכר אמור להיכנס לתפקידו ב-1 בנובמבר 2003. משרדי הממשלה יצאו בסוף השבוע לחופשה מרוכזת לרגל חג הסוכות, שממנה ישובו ביום א' הקרוב. אם משרד המשפטים לא יציג בקרוב את ההסדר למניעת ניגוד עניינים שייחתם עם בכר, מועד כניסתו לתפקיד עלול להידחות בכמה ימים, שכן ועדת המינויים יכולה לדון במינוי רק לאחר שיוצג בפניה ההסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully