וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר יפרסם דו"ח על בעלי השכר בנמלים

ענת ג'ורג'י וחיים ביאור

13.10.2003 / 8:45

הדו"ח חושף עלויות שכר למעביד בסך 60-70 אלף שקל, גם בתחומים שאינם בכירים. יוגש לכנסת לאחר סוכות, על רקע המו"מ על מבנה הנמלים

הממונה על השכר במשרד האוצר, יובל רכלבסקי, עומד לפרסם אחרי חג סוכות דו"ח מיוחד על בעלי השכר הגבוה בשלושת נמלי הים ובמטה של רשות הנמלים בתל אביב. הדו"ח חושף עלויות שכר למעביד בסך 60-70 אלף שקל לעובד גם בתחומי עיסוק שאינם נחשבים לבכירים בנמלים, כגון נתבים. זאת, בצד עלויות שכר בסכומים אלה למנהלי עבודה ומנהלי מחלקות בנמלים ובמטה הרשות.

הדו"ח המיוחד שמכין רכלבסקי על השכר בנמלים, שיוגש לחברי הכנסת, אינו קשור לדו"ח השנתי על שכר עובדי המגזר הציבורי שאותו מפרסם הממונה על השכר בתחילת כל שנה. הדו"ח המיוחד כולל פרטים רבים יותר על תלוש המשכורת של העובד הבכיר ומפרט את הסיבות לגובה המשכורת.

הדו"ח המיוחד מתפרסם על רקע המו"מ העומד להיפתח בימים אלה בין נציגי ההסתדרות, משרד האוצר ומשרד התחבורה על המבנה העתידי של נמלי הים ושל הרשות, בתום השביתה בת תשעת הימים שקיימו 2,500 עובדי הנמלים עד יום שישי האחרון. מגמת משרד האוצר היא להגיע להסכם שלפיו כל אחד משלושת הנמלים יהפוך לחברה ממשלתית, תוך מזעור סמכויותיה של רשות הנמלים ואולי אף ביטולה. באוצר סבורים שזוהי הדרך היחידה להביא להקטנת השכר הממוצע בנמלים, הנע סביב 20 אלף שקל לעובד.

פטור מאגרות אחסנה למטענים שעוכבו

בתוך כך, לרגל סיום השביתה ערכה אתמול הנהלת רשות הנמלים ישיבה בעניין היערכות הנמלים לסיום מהיר של טיפול במטענים ובאוניות. בתום הישיבה אמר מנכ"ל רשות הנמלים, עמוס רון, כי ההנהלה תמליץ למועצת הרשות להעניק פטור מלא מאגרות אחסנה למטענים שעוכבו בנמלים בתקופת השביתה. בנוסף העריך רון כי עד סוף השבוע יושלמו העברת המטענים ושחרור הסחורות שעוכבו. לדבריו, כמחצית מ-60 האוניות הנמצאות בנמלים כבר מטופלות.

אגרות האחסנה האמורות הן אגרות הנגבות ממשתמשי ההובלה הימית בעבור סחורות שנתקעו בנמלים בגלל השביתה, והיקפן הכספי הכולל בשל ימי השביתה מוערך בכמה עשרות מיליוני שקלים. זוהי הפעם הראשונה שבה ממליצה הרשות להעניק פטור מלא מאגרות האחסנה בתקופת שביתה; עד כה נהגה להעניק הנחה בשיעור של 50% בלבד מאגרות אחסנה אלה.

אחסנת סחורות בנמלים פטורה מתשלום אגרה במשך ארבעת הימים הקודמים ליציאת אונייה מהנמל במקרה של ייצוא סחורות, או במשך ארבעת הימים שאחרי עגינת אונייה בנמל במקרה של ייבוא. שימוש בשירותי הנמל לתקופה ארוכה יותר מחייב תשלום אגרה יומית. משתמשים בהובלה ימית אומרים כי התשלום בעבור אחסנת מכולה לשבועיים מסתכם ב-1,026 שקל, ומשמעות הדבר היא עלות של מיליוני שקלים ליום. בשביתה הקודמת בנמלים, לפני כארבעה חודשים, אוחסנו בנמלים כ-30-40 אלף מכולות, והמשתמשים נאלצו לשלם בעבורן כ-10-20 מיליון שקל, לאחר שניתנה להם הנחה של 50%.

באיגוד המשתמשים בהובלה הימית אמרו כי בנוסף לאגרות האחסנה הם נאלצים עתה לשלם בעבור החזרת סחורה לישראל מנמלים אחרים באזור, כמו נמלי יוון ואיטליה. זאת, לאחר שחברות הספנות נאלצו לעגון באותם נמלים מפאת השביתה ולפרוק בהם את הסחורה. האיגוד העריך כי עלויות הובלה אלה מסתכמות ב-6 מיליון שקל.

היום צפוי שר התחבורה, אביגדור ליברמן, לקיים בנמל חיפה דיון בהשתתפות נציגי רשות הנמלים ונציגי ועדי העובדים בנמלים על תנאי עבודתם של העובדים לנוכח השינוי הארגוני הצפוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully