וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: אווירה חיובית צפויה גם היום בפתיחה; מתב תיסחר על רקע הודעת דלק כי פתחה במו"מ לרכישת מניות החברה

הרצל לקס

13.10.2003 / 15:05

יהודה בן אסייג ממנורה גאון: המסחר בחול המועד מאופיין בתנודתיות רבה, אני אופטימי אך יש לזכור כי פעולות בהיקפים נמוכים יכולות להזיז בחדות את כל השוק



המסחר בתל אביב צפוי להיפתח גם היום באווירה חיובית, לאחר שאתמול עלו המדדים המובילים בכ-2% ומדד המעו"ף פרץ את רמת ההתנגדות ב-420 נקודות והתייצב על 425.13 נקודות, והתל-טק הגיע לראשונה מזה זמן רב לרמה של 300 נקודות. המסחר צפוי להתאפיין גם היום במחזורים נמוכים מהרגיל, בשל יום המסחר המקוצר (המסתיים גם היום ב-14:45) וחופשת חול המועד שנטלו פעילים רבים.



יהודה בן אסייג, מנכ"ל בית ההשקעות מנורה גאון, מזכיר כי המסחר בחול המועד ידוע בתנודתיות הרבה שלו, בשל העובדה שביקושים או היצעים בהיקפים קטנים יכולים לגרור עליות או ירידות חדות במדדים. "לעתים אין מספיק ידיים בשוק בזמן חופשה כדי שיעצרו מגמת נפילות או יממשו בעת גל עליות, וכך מחזור זעום יכול לטלטל את הבורסה", הוא אומר.



יחד עם זאת, בן אסייג אופטימי ביחס לשוק הישראלי. "רמת הפעילות הבטחונית אינה כזו שמעיבה היום על הפעילות הכלכלית", הוא מציין ומוסיף כי "בסך הכל מצטברים עוד ועוד נתונים כלכליים לא רעים כמו התאוששות בצריכה וביצוא". גם הגירעון בתקציב המדינה לא מפחיד את בן אסייג: "בסופו של דבר החריגה ב-2003 לא חמורה כל כך. קצב הגיוסים הצפוי של האוצר מעיד על כך שגם ב-2004, אמנם בעזרת הערבויות, יישמר גירעון בהיקף סביר".



מניה העתידה לרכז עניין מיוחד היא מתב. הבוקר הודיעה קבוצת דלק כי היא אכן, כפי שפורסם בשבוע שעבר ב-TheMarker, מנהלת מגעים עם דנקנר השקעות לרכישת חלק ממניות האחרונה בחברת הכבלים מתב. עניין צפויה לרכז גם ישראמקו שמאז יום חמישי האחרון עת הודיעה השותפות על תחילת מבחני ההפקה בניר 2, מרכזת המניה עניין רב ורושמת עליות חדות.



המסחר המקוצר לא יאפשר לסוחרים להגיב למתרחש בוול סטריט עם פתיחת המסחר השבועי שם. פערי הארביטראז' הבוקר הם שליליים ברובם, בעיקר בשל העליות החדות שרשמו אתמול מניות טכנולוגיה רבות. אודיוקודס ואלווריון שזינקו אתמול ב-7% יצרו בכך פער שלילי של 3% ו-4.3% בהתאמה, וטבע תפתח בפער שלילי של 0.7% לאחר שהמניה רשמה ירידה קלה בלבד אתמול.



חברות הטכנולוגיה התל אביביות ממשיכות לרכז מחזורים יפים תוך כדי עליות, והדבר מתבטא היטב במדד התל-טק, שכמעט נשכח מלב בשנתיים האחרונות, אשר חצה אתמול לאחר זמן רב את 300 הנקודות. מניות כמו ליפמן, שמתכוונת להפעיל כספומטים במרכזי קניות, וריטליקס, שהודיעה על רווח גבוה מהצפוי ברבעון, לצד מניות היי-טק ותיקות שהתעוררו לאחרונה, כמו סאיטקס ונייס, מושפעות לחיוב מהרוח הגבית הנושבת משוקי העולם, וצפויות לרכז עניין גם היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully