וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד הארצי לעבודה: אין זה סביר ששכר מורים מחליפים ישולם רק בתום חודשיים

חיים ביאור

13.10.2003 / 9:06

שופטי בית הדין לא קיבלו את טענת המדינה, ולפיה תשלום שכרם של המורים המחליפים במשכורת החודש שלאחר החודש בו הם ביצעו עבודתם נעשה לפי תקנון עובדי שירות המדינה



בית הדין הארצי לעבודה פסל את הנוהג של המדינה לשלם את המשכורות של מורים מחליפים רק לאחר חודש ימים מתום החודש שבו המורה המחליף מבצע את עבודתו. פסיקת ביה"ד נוגעת לכ-10,000 מורים המשמשים ממלאי מקום.



תמר הלפמן-גרינברג הועסקה כמורה מחליפה בבית הספר הלל ברמת גן. שכרה שולם לה על בסיס שעות הוראה בפועל לא ב-1 בחודש שלאחר החודש שבו עבדה, אלא כעבור חודש נוסף. כך, למשל, את שכר חודש נובמבר 99' קיבלה רק בתחילת ינואר 2000 (לעומת יתר המורים, שקיבלו את שכרם ב-1 בדצמבר 2000).



הלפמן-גרינברג הגישה תביעה לבית הדין האזורי בתל אביב נגד משרד החינוך בבקשה שיצהיר שעיכוב תשלום המשכורות למורים מחליפים בחודש ימים ע"י משרד החינוך מנוגד לחוק הגנת השכר ומהווה הלנת שכר.



שופטת ביה"ד האזורי, ורדה וירט-לבנה, דחתה את התביעה שהגישה המורה בקובעה שהחלטת משרד החינוך אינה נוגדת את חוזה העבודה. השופטת גם השתכנעה שקיימת סיבה מעשית לאיחור בתשלום שכר המורים המחליפים, והיא - הזמן הדרוש לשם עיבוד הנתונים בגזברות משרד החינוך וביצוע התשלום בפועל.



הלפמן-גרינברג עירערה על ההחלטה בפני ביה"ד הארצי לעבודה. הרכב ביה"ד הארצי, בראשות הנשיא סטיב אדלר, סגניתו אלישבע ברק, השופטת נילי ארד ונציגי הציבור זאב אבלס ואבישי ספיר, קיבל את עיקרי הערעור.



שופטי בית הדין הארצי לא קיבלו את טענת המדינה, ולפיה תשלום שכרם של המורים המחליפים במשכורת החודש שלאחר החודש בו הם ביצעו עבודתם נעשה לפי תקנון עובדי שירות המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully