וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה ממשיך במסע הגיוסים: קבוצת דלק הנפיקה למוסדיים בתל אביב אג"ח להמרה בהיקף של כ-53.5 מיליון שקל

אילן מוסנאים

13.10.2003 / 9:18

החברה הרחיבה את סדרה ה' שאינה סחירה; הנפיקה האג"ח בתשואה של 6.4% הגבוהה בכ-2.1% מהתשואה באג"ח הממשלתי; גייסה עד כה כ-450 מ' ש' מתוך מסגרת של 500 מ' ש', שדורגה AA מינוס ע"י מעלות



קבוצת דלק , שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה, ממשיכה לנצל את מסגרת החוב שקיבלה ממעלות, והבוקר היא מודיעה כי השלימה גיוס של כ-53.5 מיליון שקל בהנפקת אג"ח להמרה מסדרה ה'.



הגיוס הנוכחי מצטרף לגיוס בהיקף של 398 מיליון שקל שביצעה החברה בהנפקת סדרה ה' מאז חודש יוני ועד היום, כך שבסך הכל השלימה הקבוצה גיוס בהיקף של כ-451 מיליון שקל. נזכיר כי ביוני העניקה חברת דירוג האשראי מעלות לקבוצת דלק דירוג של AA מינוס לגיוס בהיקף של עד 500 מיליון שקל.



בהנפקה הנוכחית הציעה קבוצת דלק למכור 54.4 מיליון שקל ערך נקוב במחיר של 98.24 אגורות לאיגרת. תנאי איגרות החוב הנוספות יהיו זהים לתנאי איגרות החוב שכבר הונפקו - איגרות צמודות מדד שייפרעו בארבעה תשלומים שווים בין השנים 2006 ו-2009. הריבית שיישאו האיגרות תסתכם בכ-5.5%, ובתשואה של כ-6.4% צמוד למדד. תשואה זו גבוהה בכ-2.1% בהשוואה לתשואה של האג"ח הממשלתיות המקבילות. המח"מ (משך חיים ממוצע) של האיגרות הוא 4.5 שנים. המרה מלאה של ההנפקה הנוכחית תביא את מחזיקי האג"ח לאחזקה של כ-3.5% מהון המניות של הקבוצה.



במעלות סבורים כי יחס כיסוי החוב בקבוצת דלק גבוה במעט מהממוצע, בהתחשב ביחסי הכיסוי הטובים בדלק רכב, ביחסי הכיסוי הגבוהים במעט מהממוצע בדלק נדל"ן, ובתזרימי המזומנים הגבוהים הצפויים מפרויקט ים תטיס.



גורמים אלו מתקזזים במעט על ידי יכולת כיסוי החוב הממוצעת של חברת הדלק הישראלית, ועל ידי יתרות החוב של דלק השקעות ונכסים (בסולו) ושל קבוצת דלק (בסולו), שאינן מגובות בתזרימי מזומנים תפעוליים וישירים. במעלות העריכו כי יחס כיסוי החוב המייצג של הקבוצה על ידי התזרים התפעולי נע בטווח שבין 8 ל-9, וכי הסיכון הפיננסי הכולל של הקבוצה נמוך מהממוצע.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully