וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רו"ח: מעבידים יידרשו להחזיר ניכויים ממס עקב אי-הכרה בעובדים הזרים כתושבי ישראל

בן-ציון ציטרין

13.10.2003 / 9:24

כך מעריך ראש תחום מיסוי בקבוצת חשבים, רו"ח עופר פרץ, בעקבות קביעת בית המשפט המחוזי בנצרת באחרונה כי עובדים זרים אינם מוגדרים כתושבים לעניין פקודת מס הכנסה



מכיוון שמרבית חוזי העבודה הנערכים עם עובדים זרים הם חוזים על בסיס שכר נטו, ייאלצו מעבידים רבים להחזיר לשלטונות המס את סכומי הכסף שנחסכו להם משום שהתייחסו לעובדים הזרים כתושבים, ולכן שילמו להם את התשלומים כאילו הם כוללים הטבות מס וזיכויים השמורים לתושבי ישראל בלבד - כך מעריך ראש תחום מיסוי בקבוצת חשבים, רו"ח עופר פרץ, בעקבות קביעת בית המשפט המחוזי בנצרת באחרונה כי עובדים זרים אינם מוגדרים כתושבים לעניין פקודת מס הכנסה.



לעומת זאת, סבור פרץ, יוכלו מעסיקי עובדים זרים לדרוש החזרים מהביטוח הלאומי אם שילמו בעבורם דמי ביטוח שכללו רכיבים ביטוחיים שמהם זכאי ליהנות רק תושב ישראל כגון ביטוח אבטלה, סיעוד, נכות ועוד. המוסד לביטוח לאומי אמור לגבות דמי ביטוח בעבור עובדים זרים אך ורק בסעיפי חוק הביטוח הנוגעים לנפגעי עבודה, פשיטות רגל וביטוח אמהות.



פסק הדין, שניתן באחרונה בתביעת עמיק גפני נגד פקיד שומה טבריה שעסקה בתשלום לעובדים זרים, קבע כי מאחר שעובדים זרים אינם רואים בישראל את מרכז חייהם אין הם יכולים להיחשב כתושבים לעניין מס הכנסה, משום שהימצאותם הפיסית בישראל היא ארעית בלבד, ואף כי שהותם עשויה להימשך זמן רב, בסופו של דבר מטרתם לעזוב את ישראל עם השלמת משימתם.



לדברי פרץ, הגדרה זו של בית המשפט למעמד התושב של עובדים זרים אינה מאפשרת להם ולמעבידיהם ליהנות מהטבות המס המוענקות אך ורק לתושבי ישראל. כל תושב ישראל זכאי ל-2.25 נקודות זיכוי ממס בגין מעמד התושב ונסיעות בשווי הנוכחי של 4,887 שקל לשנה. עובדת זרה יכולה ליהנות מחצי נקודת זיכוי בכל מקרה, בשל היותה אשה, אך גבר עובד זר אינו זכאי להן כלל.



תושבי ישראל זכאים בנוסף להנחות במס לפי יישוב מגוריהם. אלה מעניקות לתושבי הצפון והדרום זיכוי ממס בשיעורים של עד 25% מההכנסה וזיכויים בעבור תשלומי ביטוח חיים בחברות ביטוח.



פרץ מזכיר כי המחוקק הוציא מהגדרת עובדים זרים שורת עיסוקים כמו ספורטאים, נגנים ואמנים, הזכאים לכל הטבות המס או להגנה, בגין אמנות למניעת כפל מס שעליהן חתומה ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully