וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיע בג'רוזלם גלובל: קאליש היה יכול להגיע להסדר פשרה נוח יותר מבחינתו

עודד חרמוני

13.10.2003 / 9:55

"הבעיה היתה שקאליש בחר במלחמה תקשורתית וניסה להפוך את הפרשה למלחמת המשקיעים בתעשיית ההון סיכון הישראלית, ובסופו של דבר הפסיד הרבה יותר", טוען המשקיע



"המשקיעים הישראלים בקרן ג'רוזלם גלובל היו מוכנים להגיע לפני שלושה חודשים להסדר פשרה עם דרישות מתונות יותר להפחתת היקף ההון בקרנות מאשר ההסדר שהגיעו אליו בשבוע שעבר" - כך טוען חבר בקבוצת המשקיעים הישראלים בקרנות ג'רוזלם גלובל.



בסוף השבוע שעבר הגיעו המשקיעים בקרן ומנהלה שלמה קאליש להסדר המותנה באישור סופי של המשקיעים בשבוע הבא, לפיו יוקטנו שתיים מהקרנות של ג'רוזלם גלובל - נטלאונץ' וקומלאנץ' - ב-40 מיליון דולר: ל-80 מיליון דולר. לטענת המשקיע, "הבעיה היתה שקאליש בחר במלחמה תקשורתית וניסה להפוך את הפרשה למלחמת המשקיעים בתעשיית ההון סיכון הישראלית, ובסופו של דבר הפסיד הרבה יותר".



הסכום המקורי שגייסו נטלאונץ' וקומלאנץ' ב-2000 היה כ-160 מיליון דולר, אך ג'רוזלם גלובל, חברת הניהול של הקרנות, נאלצה פעמיים להפחית את היקפן בגלל לחץ המשקיעים, עד לכדי מחצית מההון המקורי. בחודש שעבר הגישה ורטהיימר ונצ'רס, אחת המשקיעות הישראליות בקרן, תביעה לפרק את השותפויות הישראליות של שתיים מהקרנות של ג'רוזלם גלובל. ורטייהמר ונצ'רס ייצגה בתביעה קבוצת משקיעים ישראלים המהווים יותר מ-80% מההון הישראלי בקרנות וכרבע מהיקף ההון הכולל של שתי הקרנות.



לדברי המקור בקבוצת המשקיעים הישראלית, עדיין לא נפתרו חלק מהבעיות של המשקיעים עם ג'רוזלם גלובל. הבעיה המרכזית שלא מצאה פתרון נוגעת להשבתם לקרן של המשקיעים שכספם חולט: קונצרן כלל, פולאר וקונרס. "לא ברור גם עתה אם אותם משקיעים רוצים לשוב ולהיות חלק מהקרן ובאילו תנאים מחזירים אותם. יש לכולנו ארכה של שבוע וחצי להחליט", אמר המשקיע. לדבריו, בעיה נוספת שעומדת על הפרק היא התביעה שהגישה ג'רוזלם גלובל נגד רימון בן שאול באופן אישי ונגד קונרס ופולאר שבניהולו, על סך 26 מיליון שקל. הוא ציין כי למרות תגובתה של ג'רוזלם גלובל כי הסכם הפשרה מעיד על אמון מצד המשקיעים הישראלים, קיים משבר אמון חמור בינה לבינם.



עדיין לא ברור גם אם המשקיעים הזרים בקרן - בהם AOL, הרבור ווסט ובנק אוף אמריקה - יסכימו לפשרה שהושגה לפיה יוקטנו היקפי הקרנות בשליש. לאחר ההקטנה יישארו בקופת ג'רוזלם גלובל כ-25 מיליון דולר לביצוע השקעות חדשות ולהשקעות המשך בחברות קיימות שימנעו דילול במניות בהן היא מחזיקה. סכום זה, מעריכים בתעשיית ההון סיכון, יקשה מאוד על ג'רוזלם גלובל להמשיך ולתמוך בהשקעות הקיימות שלה ובמקביל לבצע השקעות חדשות.



המשקיעים בג'רוזלם גלובל מציינים כי לא נוצרו בעיות סביב ההשקעה בקרן השלישית של ג'רוזלם גלובל, קרן מדעי החיים אינומד שמנהלים דליה מגידו ושלמה קאליש. לדבריהם הם גם שוקלים להמשיך ולהשקיע בקרן בעתיד. בשנה האחרונה החליטה אינומד להיפרד בקרן הבאה מג'רוזלם גלובל ולהיעשות לקרן עצמאית בניהולה של מגידו.



מג'רוזלם גלובל לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully