וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות טובות מדן אנד ברדסטריט: עלייה דרסטית של 8% נרשמה במדד מנהלי הרכש בספטמבר

הרצל לקס

13.10.2003 / 10:53

D&B: למרות השיפור המשמעותי, הערך שנמדד עדיין נמוך מקו ה-50% שמפריד בין צמיחה והתכווצות; הערך של 49.7% שנמדד בספטמבר הוא הגבוה ביותר שנרשם השנה



שיפור משמעותי במשק היצרני בישראל בחודש ספטמבר, כך עולה מנתוני מדד מנהלי הרכש של דן אנד ברדסטריט וארגון מנהלי הרכש. הערך שנמדד בספטמבר הוא 49.7% - שיפור ניכר מול 41.7% שנמדד באוגוסט, וזהו הערך הגבוה ביותר שנרשם בשנת 2003. יחד עם זאת, המשק הישראלי נמצא עדיין מתחת לקו 50 האחוזים במדד מנהלי הרכש, קו המפריד בין צמיחה להתכווצות.



מדד מנהלי הרכש בודק התנהגות של 14 רכיבים, מהם במהלך ספטמבר נצפו 7 רכיבים במגמת האטה ו-7 האחרים במגמת התרחבות.



רכיבי הפעילות שרשמו האטה קיבלו ערכים של מתחת ל-50%, שמהווה כאמור קו מבדיל בין צמיחה להתכווצות, אך יש לציין כי בכולם נרשם שיפור מול נתוני אוגוסט. ברכיבים אלו נמצאים הביקושים המקומיים, הביקוש ליצוא, מלאי המוצרים המוגמרים והרכישות למלאי, ההזמנות לשוק המקומי, זמני אספקת היבוא והתעסוקה. בין הרכיבים המוגדרים במגמת התרחבות ראויים לציון תפוקות הייצור שזינקו ב-17% לעומת אוגוסט, ורמות המלאי שעלו ב-13.6%.



גם המשקים המובילים בעולם ממשיכים במגמה של התרחבות. בספטמבר רשם מדד מנהלי הרכש באנגליה עלייה ל-52.9%, הערך הגבוה ביותר שנמדד ב-16 החודשים האחרונים. מדד מנהלי הרכש בארה"ב עמד על 53.7% והמשק היפאני המשיך גם הוא במגמת התרחבות ורשם ערך של 53% בחודש החולף - שיא של 15 חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully