וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המזרחי עשוי לגייס הון באמצעות כתבי התחייבות

אמיר טייג

13.10.2003 / 11:07

הבנק דורג AA פלוס על ידי מעלות - בדומה ללאומי והפועלים. המגזין The Banker קבע לאחרונה כי הבנק הוא הטוב ביותר בישראל - היחיד שהציג גידול ברווחים ב-2002

חברת הדירוג מעלות קבעה את דירוג סיכון ההתחייבויות של בנק המזרחי על רמה של AA פלוס. בנוסף קובעים כלכלני מעלות את סיכון הפקדונות של הבנק הרביעי בגודלו בישראל על רמה זהה. יש לציין כי בנק המזרחי מדורג בזאת לראשונה על ידי מעלות.

הערכות הן כי הדירוג ישמש את הבנק על מנת לגייס שטרי הון נדחים (כתבי התחייבות), כפי שעשו בחודשים האחרונים בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי. יש לציין כי דירוג AA פלוס הוא דירוג גבוה יותר מלדיסקונט והבינלאומי, אך זהה לדירוג הסיכון של שני הבנקים הגדולים - לאומי והפועלים.

לאחרונה קבע מגזין "The Banker", כי בנק המזרחי הוא הבנק טוב יותר בישראל בשנת 2003. בנימוקים שהובילו אותו להעניק את התואר לבנק המזרחי, מציין "The Banker" כי המזרחי הוא הבנק היחיד שהציג בשנת 2002 גידול ברווחים.

לפני שבועיים גייס בנק דיסקונט כ-110 מיליון שקל בשטרי הון נדחים בריבית צמודה של 5.8%. מעלות העניקה לדיסקונט דירוג של AA מינוס, שהוא נמוך בשתי רמות מהדירוג של בנק המזרחי. בחודש ביוני פתח הבנק הבינלאומי את תנופת הנפקת שטרי ההון כאשר גייס 200 מיליון שקל בריבית של פריים ועוד 0.5%. מעלות דירגה כתבי התחייבויות אלו ב-AA.

כתבי התחייבות נדחים הם הון משני, שהוא חלק מההון העצמי של בנק לצורך חישוב יחס הלימות ההון. הבנקים מגייסים הון משני בשל שתי סיבות: הגדלת יחס הלימות ההון, או אפשרות לתת אשראי רב יותר. יחס הלימות ההון של הבנק הוא כיום 10%, נמוך מזה של הפועלים (10.1%) ולאומי (10.8%) וגבוה מזה של דיסקונט (9.3%) והמזרחי (9.6%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully