וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה עשויה לשנות את החוק לטובת החברות הזרות: בוחנת מענק פיתוח ללא חובת ייצור בארץ

ערן גבאי

13.10.2003 / 11:06

כך עולה מפגישת מנכ"ל משרד ראש הממשלה אביגדור יצחקי עם בכירי סמסונג; הסכים לדון בתנאים מיוחדים להענקת מענק לסמסונג ובלבד שתגביר את פעילות המחקר והפיתוח שלה בישראל



מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי, ומנכ"ל משרד התקשורת, אורי אולניק, נפגשו בתערוכת טלקום 2003 המתקיימת בז'נווה עם בכירים מחברת סמסונג העולמית. בפגישה ביקש יצחקי שסמסונג תגביר את פעילות המחקר והפיתוח שלה בישראל.



יצחקי ציין שהממשלה שוקלת לשנות את החוק המעניק לחברות זרות הפועלות בארץ בתחום המו"פ והייצור מענק סיוע, וכי הוא מוכן להיכנס למשא ומתן עם חברת סמסונג על תנאים מיוחדים לקבלת מענק למו"פ בלי חובת ייצור בארץ כפי שקובע החוק היום, וזאת אם החברה תגביר את הפעילות בארץ.



אולניק טען כי יש הזדמנות להגביר את שיתוף הפעולה בין סמסונג לחברות הישראליות, בעיקר כעת, לקראת כניסת הדור השלישי לשימוש בארץ.



בכירי סמסונג ציינו כי הם מרוצים משיתוף הפעולה הקיים עם חברות ישראליות, וכי הם נכונים להרחיב את פעילות המחקר והפיתוח בישראל.

יצרנית התקשורת הקוריאנית הקימה ביולי השנה מרכז פיתוח קטן בהרצליה, המונה כ-10 עובדים, זאת בשונה מהמגמה בשנתיים האחרונות בהן העדיפו חברות תקשורת עולמיות לצמצם את פעילות מרכזי הפיתוח שלהן בארץ.



סמסונג מייצרת מוצרי אלקטרוניקה רבים, מכשירי סלולר הנמכרים בארץ באמצעות חברת סאני של אילן בן דב, והיא יצרנית תשתיות לחברות סלולר. החברה רשמה את הגידול המשמעותי ביותר במונחי הגדלת נתח שוק מכשירי הקצה העולמי ב-2002, וגם בארץ הפכה סאני לשחקן הדומיננטי בשוק במהלך השנה וחצי האחרונות.



סאני היתה עד לפני כשנה שותפתה של פלאפון בהקמת מיזם האינטרנט הסלולרי גו נקסט והתמודדה, ללא הצלחה, במכרז להקמת רשת דור 2.5 בפלאפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully