וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה ישראלית רכשה זכויות לפיתוח נוגדנים לצהבת

אלי דניאל

13.10.2003 / 11:23

חברת הביוטכנולוגיה הרחובותית, אקס.טי.אל, תפתח נוגדנים אנושיים נגד צהבת נגיפית C. תשלב נוגדן שרכשה מאוניברסיטת סטנדפורד במוצר קיים לטיפול במחלה

חברת הביוטכנולוגיה הרחובותית אקס.טי.אל, העוסקת בפיתוח חלבונים לתרופות לטיפול בצהבת נגיפית, הודיעה הבוקר על רכישת זכויות הפיתוח והשיווק הבלעדיות בסדרת נוגדנים אנושיים כנגד צהבת נגיפית מסוג C. על פי ההסכם, החברה תעביר לאוניברסיטת סטנפורד תשלומים בעבור השגת אבני דרך עתידיות, במקביל לתשלום תמלוגים, כל זאת בתמורה לזכויות בינלאומיות בלעדיות (למעט הגבלות מסוימות בסין) לפיתוח ושיווק הנוגדנים לשם מניעה וטיפול ב-HCV.

לרכישת הזכויות בנוגדנים, אשר פותחו על ידי ד"ר סטיבן ה.ק. פונג, קדמו בדיקות טרום-קליניות נרחבות של הנוגדנים במערכות ייחודיות של החברה הישראלית אשר תכליתן לאמת ולאמוד במבחנה ובגוף חי את הפעילות האנטי נגיפית של הנוגדנים. על סמך מחקרים מקדימים אלו, זיהתה אקס.טי.אל נוגדן נוסף המיועד למניעת הידבקות חוזרת ב-HCV אצל מושתלי כבד.

בחברה סבורים כי שילוב נוגדן זה עם המוצר הקיים של החברה - HepeX-C, מוצר הנמצא כעת בשלב השני של המחקרים הקליניים במושתלי כבד ומבוסס גם כן על נוגדן אנושי חד-שבטי, עשוי לשפר לא רק את שיעור ההדבקה, אלא אף למנוע היווצרות זנים חדשים.

באקס.טי.אל מציינים כי ה-HepeX-C כבר הפגין פעילות כנגד הווירוס. הוספת נוגדן שני למוצר עשויה לשפר את המוצר הסופי. כחלק מההסכם הכולל יעבוד ד"ר פונג בשיתוף פעולה עם החברה בכדי לסייע בפיתוח הקליני של מוצר זה.

"התוצאות מעודדות מאוד"

ניל גרהם, המנהל הרפואי של אקס.טי.אל, ציין כי הרשיון הבלעדי שנתקבל מאוניברסיטת סטנפורד הוא תוצאה של שיתוף פעולה ממושך עם מעבדתו של ד"ר פונג בתחום ה-HCV. לדבריו, "התוצאות הקליניות הראשוניות על HepeX-C מעודדות מאוד. בכדי לשפר את יכולתנו לטפל במחלה, הנחת העבודה היתה כי המוצר האופטימלי יהיה מורכב משני נוגדנים. שילוב הנוגדן ממעבדתו של ד"ר פונג, יספק לנו אפשרויות לפיתוח נוגדנים משלימים שיעזרו לחולים ויציבו את החברה בעמדה תחרותית חזקה בשוק".

יונתן בורגין, סמנכ"ל הכספים של אקס.טי.אל, מסר ל-TheMarker כי "הסכומים שיושקעו ברכישת הזכויות אינם מהותיים". לדבריו, "תוצאות הביניים של השלב השני של הניסוי הקליני ב-HepeX-C צפויות לקראת סוף השנה. שלב זה צפוי להסתיים עד לאמצע השנה הבאה. לאחר מכן, בטרם נבצע את השלב השלישי של הניסויים הקליניים, אנחנו נבצע בדיקה של תרופה משולבת שתכלול את שני הנוגדנים - זה שאת הזכויות בו רכשנו עתה וה-HepeX-C".

אקס.טי.אל, אשר מניותיה נסחרות בבורסת לונדון לפי שווי של כ-14 מיליון ליש"ט, סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הפסד של כ-6.5 מיליון דולר, שיפור מה בהשוואה להפסד של כ-9.1 מיליון דולר אותו היא הציגה במחצית הראשונה של שנת 2002. בתום המחצית הראשונה של 2003 הסתכמו יתרות המזומנים שבקופת החברה בכ-28 מיליון דולר, בהשוואה לכ-36 מיליון דולר שהיו בקופה בתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully