וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שילוב בין אופנוע ספורט לאופנוע תיור תמיד סיקרן אותנו

כפיר לוין / הגה

13.10.2003 / 11:16

יצאנו עם הדוקאטי DS1000 לרכיבה כדי ללמוד כיצד הוא משלב בין הדרישות המנוגדות; אם תרכשו את הדוקאטי מולטי-סטראדה בישראל תקבלו קצת עודף תמורת מאה אלף השקלים שתניחו בידיו של המוכר



באמצע חודש אוגוסט השיקה `לינקסים-מוטורס` את פעילותה בישראל ? יבוא מחדש של אופנועי דוקאטי כמו גם קטנועי `CPI` `TGB` ו`בנלי`.



הדוקאטי מולטי-סטראדה הוא דגם חדש של דוקאטי, אשר הושק רק השנה, ויכולותיו סיקרנו אותנו במשך זמן רב. הסיבה לכך היא הגדרת הייעוד לו זכה מהיצרן: אופנוע ספורט רב שימושי. ובאמת, לאחר כמה מאות קילומטרים ניתן לאשר את ההצהרה כי מדובר באופנוע ספורטיבי להפליא אך בעל יכולות תיור שנדיר למצוא אותן אצל דוקאטי. תנוחת הישיבה מזכירה מאוד איזשהו דו-שימושי גדול, הרגליות גבוהות מאוד אך הכידון קרוב וגבוה גם הוא, וביחד עם מיקום המושב מספקים תנוחת ישיבה נוחה מאוד מבחינת הזוויות הנכפות על הרוכב.



המנוע בו מצויד המולטי-סטראדה הוא וי-טווין מוזרק בנפח 1,000 סמ"ק (שדרוג מנוע ה ? 900SS הוותיק בעל שני שסתומים לצילינדר), מייצר 84 כ"ס ב ? 8,000 סל"ד ומומנט נאה של 8.5 קג"מ ב ? 5,000 סל"ד. גם ברכיבה מורגש אופיו הנינוח של המנוע, המשיכה בריאה החל מהסל"ד הנמוך (כיאה למנוע וי-טווין) אך ממשיכה במרץ עד לאזור ה ? 9,000 סל"ד. תיבת ההעברה מדויקת, אך דורשת רגל שמאל החלטית ולא מעט כוח בכדי לתפעל את ההילוכים. כיאה לאופנועים איטלקיים, משיכת הקלאץ` דורשת כוח והסתגלות בטרם ניתן ליהנות מהעברות הילוכים חלקות.

ואיך ההתנהגות אתם בוודאי שואלים? ובכן דוקאטי כמו דוקאטי יודעים את המלאכה מצוין בכל הנוגע לבניית שלדות חזקות, והמולטי סטראדה אינו יוצא דופן. חבילת השלדה-מתלים הקשיחה, מזלג הפוך 43 מ"מ מלפנים ובולם מתכוונן מאחור, מספקים יציבות מדהימה וזריזות גבוהה ביותר. המחיר הוא כמובן בנוחות מוגבלת באוכף הרוכב, הרבה אינפורמציה עוברת מהכביש אל הרוכב ולמרות שהמתלים מתכווננים לחלוטין מדובר בכיול על הצד היותר נוקשה. נתון המשקל העומד על 200 ק"ג אינו מהפריע כלל, להתנהגות הזריזה בעיקר בגלל המתלים הנוקשים.



לסיום, מיגון הרוח לוקה בחסר במהירויות הגבוהות אליהן ניתן להגיע, ומעל 140 קמ"ש סובל הרוכב ממנות גבוהות של רוח בעיקר באזור הקסדה והכתפיים.



אם תרכשו את הדוקאטי מולטי-סטראדה בישראל תקבלו קצת עודף תמורת מאה אלף השקלים שתניחו בידיו של המוכר. מחיר לא נמוך, אך גם התמורה יחודית שכן כרגע אין למולטי-סטראדה מתחרים של ממש בקטגוריית הספורט הרב-שימושי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully