וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף עולה ב-0.5%

הרצל לקס

13.10.2003 / 11:30

מתב מוסיפה 2.5% בעקבות הודעת דלק על כוונתה לרכוש מניות החברה. תל אביב 100 מוסיף 0.5%, התל-טק ממשיך בריצה צפונה ועולה לרמה של 304 נקודות

המסחר בתל אביב נפתח בהמשך לאווירת החג של אתמול, שנתמכה בפתיחת מסחר חיובית בבורסות אירופה. מדד המעו"ף עולה ב-0.5% ל-427.4 נקודות, תל אביב 100 מוסיף 0.5% ל-447.5 נקודות והתל-טק ממשיך בריצה צפונה ועולה ב-1.1% לרמה של 304 נקודות. מחזור המסחר עומד על כ-45 מיליון שקל. המסחר צפוי להתאפיין גם היום במחזורים נמוכים מהרגיל, בשל יום המסחר המקוצר (המסתיים ב-14:45) וחופשת חול המועד שנטלו פעילים רבים.

מניות הבנקים פותחות בירידות כאשר הפועלים ולאומי יורדות ב-0.2% וכמותן מניית הבינלאומי 5.

מתב מטפסת ב-2.5% לאחר הודעת קבוצת דלק כי היא מנהלת מו"מ לרכישת חלק ממניות החברה מדנקנר השקעות. אלווריון ואודיוקודס ממשיכות במסע העליות שלהן ומתחזקות ב-2.3% ו-4% בהתאמה לאחר שאתמול הוסיפו 7% לשעריהן ולמרות פער שלילי בפתיחה.

סאיטקס מוסיפה 2.3%, ולעומתה מתממשות נייס (נייס :ת"א) וריטליקס ומאבדות 0.4% כל אחת.

יהודה בן אסייג, מנכ"ל בית ההשקעות מנורה גאון, מזכיר כי המסחר בחול המועד ידוע בתנודתיות הרבה שלו, בשל העובדה שביקושים או היצעים בהיקפים קטנים יכולים לגרור עליות או ירידות חדות במדדים. "לעתים אין מספיק ידיים בשוק בזמן חופשה כדי שיעצרו מגמת נפילות או יממשו בעת גל עליות, וכך מחזור זעום יכול לטלטל את הבורסה", הוא אומר.

יחד עם זאת, בן אסייג אופטימי ביחס לשוק הישראלי. "רמת הפעילות הבטחונית אינה כזו שמעיבה היום על הפעילות הכלכלית", הוא מציין ומוסיף כי "בסך הכל מצטברים עוד ועוד נתונים כלכליים לא רעים כמו התאוששות בצריכה וביצוא". גם הגירעון בתקציב המדינה לא מפחיד את בן אסייג: "בסופו של דבר החריגה ב-2003 לא חמורה כל כך. קצב הגיוסים הצפוי של האוצר מעיד על כך שגם ב-2004, אמנם בעזרת הערבויות, יישמר גירעון בהיקף סביר".

מניה העתידה לרכז עניין מיוחד היא מתב. הבוקר הודיעה קבוצת דלק כי היא אכן, כפי שפורסם בשבוע שעבר ב-TheMarker, מנהלת מגעים עם דנקנר השקעות לרכישת חלק ממניות האחרונה בחברת הכבלים מתב.

המסחר המקוצר לא יאפשר לסוחרים להגיב למתרחש בוול סטריט עם פתיחת המסחר השבועי שם. פערי הארביטראז' הבוקר הם שליליים ברובם, בעיקר בשל העליות החדות שרשמו אתמול מניות טכנולוגיה רבות. אודיוקודס ואלווריון שזינקו אתמול ב-7% יצרו בכך פער שלילי של 3% ו-4.3% בהתאמה, וטבע תפתח בפער שלילי של 0.7% לאחר שהמניה רשמה ירידה קלה בלבד אתמול.

חברות הטכנולוגיה התל אביביות ממשיכות לרכז מחזורים יפים תוך כדי עליות, והדבר מתבטא היטב במדד התל-טק, שכמעט נשכח מלב בשנתיים האחרונות, אשר חצה אתמול לאחר זמן רב את 300 הנקודות. מניות כמו ליפמן, שמתכוונת להפעיל כספומטים במרכזי קניות, וריטליקס, שהודיעה על רווח גבוה מהצפוי ברבעון, לצד מניות היי-טק ותיקות שהתעוררו לאחרונה, כמו סאיטקס ונייס מושפעות לחיוב מהרוח הגבית הנושבת משוקי העולם, וצפויות לרכז עניין גם היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully