וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתאושש ב-1% מול היורו על רקע צפי לדו"חות רבעוניים מעודדים מחברות אמריקאיות

יהודה שויצר

13.10.2003 / 11:44

המטבע האמריקאי נסחר בשער של 1.1659 דולר ליורו; חברות מובילות רבות צפויות לדווח על תוצאותיהן הרבעוניות השבוע: אינטל, מוטורולה, GM, קוקה קולה ועוד



הדולר מתאושש בכ-1% ביחס ליורו על רקע ציפייה כי עונת הדו"חות הרבעוניים שמתחילה השבוע תבשר על התאוששות במשק האמריקאי. המטבע האמריקאי נסחר בשער של 1.1659 דולר ליורו, לעומת 1.178 דולר ליורו ביום שישי.



ביחס לין היפאני נסחר הדולר בשפל של כשלוש שנים. הדולר נסחר בשער של 108.50 ין לדולר, אם כי במחזורי מסחר דלים עקב סגירת שוקי ההון בטוקיו לרגל חג.



תחזיות מעודדות מארה"ב



הדולר התחזק על רקע נתונים מעודדים שפורסמו בארה"ב ביום שישי. משרד המסחר האמריקאי דיווח כי הגירעון המסחרי הצטמק באוגוסט ל-39.21 מיליארד דולר לעומת 40.03 מיליארד דולר ביולי. הירידה בגירעון הסתייעה בנפילה במכירות מכוניות וחלקי חילוף מיובאים לשפל של 19 חודשים. היה זה חודש חמישי ברציפות של ירידה בגירעון המסחרי של ארה"ב.



בסוף השבוע התפרסמו גם נתונים טובים מהצפוי בשוק העבודה האמריקאי. לפי נתונים ממשלתיים נרשמה בשבוע שעבר ירידה חדה מהצפוי בתביעות אבטלה ראשונות: מספר התביעות ירד ל-382 אלף, לעומת 405 אלף בשבוע הקודם, ציין משרד העבודה. היה זה המספר הנמוך ביותר מאז פברואר השנה.



השבוע צפוי להיות סוער במסחר במט"ח על רקע תחילתה של עונת הדו"חות הרבעוניים. מספר רב של חברות מובילות צפויות לדווח על תוצאותיהן הרבעוניות השבוע, במהלך שצפוי לספק רמזים נוספים לגבי היקף ההתאוששות בכלכלת ארה"ב.



הדו"חות הרבעוניים שיזרמו השבוע חוצים כמעט את כל הענפים החשובים בארה"ב. בין החברות המובילות שיפרסמו השבוע את תוצאותיהן נמצאות יצרנית מעבדי המחשב המובילה אינטל, חברות המחשבים IBM ואפל, יצרניות הסלולר נוקיה ומוטורולה, יצרניות הרכב GM ופורד, קוקה קולה, וחברות רבות נוספות.



בזירת המקרו צפויים להתפרסם השבוע בארה"ב נתוני המכירות הקמעוניות לספטמבר, מדד המחירים לצרכן לספטמבר ונתונים על מצב הכלכלה האמריקאית במסגרת הספר הבז' של הבנק הפדרלי.




הין ממשיך להתחזק



להתחזקות הנוספת של הין היפאני תרם צעד מפתיע של הבנק המרכזי של יפאן, שהעלה את הרף העליון של כמות הכסף שהוא מזרים למערכת הבנקאית. הבנק המרכזי העלה למעשה את רף החשבון השוטף של הבנקים, ובכך העלה את כמות הין בבנקים היפאניים.



על פי הערכות, מהלך זה של הבנק המרכזי של יפאן ננקט בעקבות ביקורת גוברת מצד הממשל האמריקאי והמדינות המתועשות על מדיניותה של יפאן ושל סין בכל הנוגע להתערבות במסחר במט"ח. הנשיא בוש אף צפוי להיפגש בשבוע הבא עם נשיא סין, ולהביע את מחאתו על רצועת הניוד הנוקשה המונהגת בסין, והמהווה התערבות גסה בכוחות השוק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully