וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נחלש לרמה של 4.409 שקלים

אמיר טייג

13.10.2003 / 11:57

יורד ב-0.26% לשפל של חודשיים וחצי. גם היורו נחלש - לרמה של 5.144 שקלים

הדולר ממשיך להיחלש הבוקר, ונסחר בירידה של 0.26% לעומת שערו היציג לרמה של 4.409 שקלים. רמה זו משקפת שפל של חודשיים וחצי. יש לציין כי לעומת הרמה בה נסחר אמש במסגרת האופציות, שומר הדולר על יציבות. היורו נחלש אף הוא בשעה זו, ויורד לעומת שערו היציג ב-0.85% לרמה של 5.144 שקלים, כ-1.3% מתחת לרמה בה נסחר בתום יום המסחר הקודם.

אבי קמחי מחדר המסחר של בנק אגוד מציין כי כמעט ולא מתקיים מסחר בין בנקאי היום נוכח חופשת חול המועד. "מרבית הסוחרים והחברות הגדולות נמצאים בחופש בימים אלו. כמו כן, המסחר בחו"ל הוא דל מהרגיל בעקבות חגים ביפאן וארה"ב", מציין קמחי. "בגלל רמת הנזילות הנמוכה לא מן הנמנע כי טווח המסחר יעלה מעט", אומר קמחי, ומעריך כי הדולר ייסחר במהלך ימי חול המועד בין רמה של 4.39 שקלים לרמה של 4.43 שקלים.

להערכת קמחי, הפרסומים לגבי ההסכם האלטרנטיווי המתגבש בין נציגים פלשתיניים ובין פוליטיקאים ישראליים נוסך מעט אופטימיות בשוק, דבר אשר עשוי להסביר את התחזקותו של השקל בשעה זו למרות התחזקות הדולר בעולם. לגבי רמת הריבית, מעריך קמחי כי הנגיד ימשיך את המגמה ויפחית את ריבית נובמבר ב-0.3% נוספים, אך מציין כי יש לחכות לנתוני המדד שיפורסמו ביום רביעי.

במהלך השבוע האחרון שמר הדולר על יציבות יחסית, וזאת למרות רצף האירועים הבטחוניים בסוף השבוע הקודם, ויום הכיפורים. בסיכום השבוע שעבר, התחזק הדולר מול השקל בשיעור קל של 0.16%. המסחר בדולר ממשיך להיות דל בימים האחרונים, וזאת נוכח חופשת חול המועד, וכן על רקע ירידה חדה בפעילות הגופים הזרים בשבועות האחרונים.

הדולר היציג נקבע ביום שישי בעלייה קלה של 0.18% לרמה של 4.421 שקלים. לאחר קביעת השער היציג לא רשם הדולר שינוי מהותי. היורו היציג התחזק ביום שישי קלות ב-0.27%, ונקבע ברמה של 5.188 שקלים. לעומת שערו ביום חמישי בערב שמר היורו על יציבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully