וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציבות מס הכנסה בוחנת מסלול מס סופי לבעלי עסקים קטנים

עינב בן יהודה

13.10.2003 / 12:07

ההצעה כוללת מתן אפשרות לבעלי עסקים עצמאיים בעלי מחזור עסקים נמוך, שעדיין לא נקבע היקפו, לבחור מסלול התחשבנות סופי מול מס הכנסה - ללא בדיקה של מע"מ ומס הכנסה



נציבות מס הכנסה, בשיתוף פעולה עם לה"ב (לשכת ארגוני העצמאיים) העבירה לבחינה משפטית רעיון להקמת מסלולי התחשבנות סופיים לבעלי עסקים קטנים מול שלטונות המס.



ההצעה כוללת מתן אפשרות לבעלי עסקים עצמאיים בעלי מחזור עסקים נמוך, שעדיין לא נקבע היקפו, לבחור מסלול התחשבנות סופי מול מס הכנסה, ללא בדיקה של מס הכנסה ומע"מ. מסלול המס יאפשר לבעלי העסקים שייכללו בו לדעת מראש מה החבות שלהם למס הכנסה ומע"מ, ולהיערך בהתאם.



יש לציין כי מסלול כזה יחסוך לבעלי העסקים שייכללו בו שכר טרחה לרו"ח והתדיינויות מול מפקחי המס, דבר שמגדיל את חוסר הוודאות בהתנהלות העסק בשנים שלאחר שנת המס. במס הכנסה ציינו כי אם תתקבל ההצעה היא תהיה מוטה לטובת הנישומים, וזאת כדי להקל על מפקחי המס על מנת שיתפנו לבדיקת דו"חות מורכבים יותר.



הבדיקה במס הכנסה היא לגבי סוג העסקים שיוכלו להיכלל בהסדר, כאשר הקריטריון המוביל הוא היקף המחזור, אך נבדקת האפשרות לסווג העסקים גם לתתי סיווגים (על פי תחום עיסוק, לדוגמה) כך ששיעורי המס הסופיים יהיו שונים מעסק לעסק. עוד ציינו במס הכנסה כי סעיף דומה קיים כבר במיסוי מקרקעין, שם יכולים נישומים לבחור לשלם מס סופי של 10%, או להגיש דו"ח רווח הפסד מלא.



אם יופעל המסלול, מי שיבחר בו ייאלץ לוותר על החזרי מס, כמו פחת הוצאות ביטוח ושכר עבודה. ואולם, במס הכנסה ציינו כי גם אם היו מוכרות כל ההוצאות אלו לעסק, שיעור המס שהיה משולם בסופו של דבר היה דומה לשיעור המס הסופי.



לדברי זאב וינר, נשיא לה"ב, בסוף החודש תיערך פגישה של ראשי ההנהלה המורחבת של לה"ב לדון בהצעה זו, כאשר בהמשך תיפגש מועצת לשכת התאום של הארגונים הכלכליים לדון עם נציבת מס הכנסה, טלי ירון אלדר, בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully