וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיירקטי.וי מצפה להכפיל את מספר המנויים ל-20 מיליון בעקבות רכישתה ע"י ניוז קורפ

דפנה מאור

13.10.2003 / 12:42

קצב גידול של מיליון מנויים בשנה הוא ריאלי ולא יבוא על חשבון חברות הכבלים, להן מספקת ניוז קורפ תוכן, טען נשיא החברה



דיירקטי.וי, ספקית הטלוויזיה בלוויין הגדולה בארה"ב, מצפה להכפיל את מספר מנוייה ל-20 מיליון לאחר שנרכשה על ידי ניוז קורפ. הגידול, בקצב של מיליון מנויים בשנה, צפוי להימשך בעשור הקרוב, אמר נשיא ניוז קורפ, פיטר צ'רנין, ל"פייננשל טיימס".



דיירקטי.וי משרתת היום 10 מיליון מנויים בשוק הטלוויזיה בתשלום בארה"ב, הנשלט ברובו על ידי חברות הכבלים. השירות נמצא בבעלות חברת יוז אלקטרוניקס, שהוקמה על ידי ג'נרל מוטורס.



ניוז קורפ, בראשות רופרט מרדוק, חתמה באפריל על הסכם לרכישת השליטה ב-34% ממניות יוז אלקטרוניקס תמורת 6.6 מיליארד דולר. הרכישה הגשימה את שאיפתו של מרדוק לזכות בדומיננטיות בשוק הלוויין האמריקאי, בדומה לזו שיש לניוז בשוק הבריטי והאסייתי.



ג'נרל מוטורס, החברה האם של יוז, מכרה לניוז נתח של 19.9% שהיא מחזיקה במניות יוז תמורת 3.8 מיליארד דולר, והיתר צפוי להירכש ממשקיעים מקרב הציבור. המחיר למניה שהציעה ניוז הוא 14 דולר, במזומן ובמניות. עם השלמת הרכישה תמזג ניוז את חלקה בדיירקטי.וי עם חטיבת פוקס בארה"ב.



יוז תיסחר בבורסת ניו יורק, כאשר 34% ממניותיה יהיו בשליטת ניוז קורפ, 20% בידי קרנות הפנסיה של GM, והיתר בידי משקיעים המחזיקים היום במניית GMH - מניית המעקב שהנפיקה GM עבור יוז. ה-FCC ישקול את הבקשה במהלך חצי השנה הקרובה. העסקה כפופה לאישור הרשויות.



דיירקטי.וי, תחת ניהולה של ניוז קורפ, מתכננת לצמצם עלויות ולהדק את הפיקוח על החטיבות התפעוליות שלה. לניוז קורפ ניסיון רב בניהול חברת לוויינים מצליחה בבריטניה, בדמות בריטיש סקיי ברודקסטינג. המנכ"ל הפורש של בריטיש סקיי, טוני בול, צפוי לייעץ לניוז קורפ במהלכי הפעולה של דיירקטי.וי בשוק האמריקאי, אמר צ'רנין בראיון.



ניוז קורפ נמצאת בעמדה מעניינת בשוק הטלוויזיה בתשלום, שכן היא מספקת תוכן לחברות הכבלים האמריקאיות. בשל כך אמרה החברה כי התפשטותה של דיירקטי.וי לא תבוא על חשבון חברות הכבלים. חברות הלוויין אכן פועלות, במקרים רבים, באזורי יעד מבודדים ודלילי אוכלוסיה, אשר חברות הכבלים לא מניחות בהן תשתיות בשל אי כדאיות כלכלית.



ניוז התחייבה להימנע מתיאום מחירים בין שירות הלוויין של יוז, דיירקטי.וי, וזרועות שונות שלה, הכוללות את פוקס טי.וי. כן התחייבה להגדיל את היצע השירותים האינטראקטיוויים של דיירקטי.וי, את נוכחותה בשווקים מקומיים, ואת מספר הערוצים המשודרים ב-HDTV.



אם תאושר העסקה, מתכננת ניוז קורפ להשקיע מיליארד דולר ברכישת לוויינים חדשים, להציע שירותים אינטראקטיוויים דיגיטליים חדשים, בדומה לאלה שרשת סקיי שלה מפעילה בבריטניה, ולספק גישה ליותר ערוצים מקומיים ושידורי HDTV.



ניוז אמרה כי תפעיל לוויינים חדשים בין 2006-2008 כדי להגדיל את קיבולת השידור של דיירקטי.וי, כך שתוכל לספק שירותי ערוצים מקומיים במרבית טווח הכיסוי שלה. עוד מציעה ניוז קורפ לספק כבר ב-2005 ממירים המאפשרים הקלטה דיגיטלית של תוכניות טלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully