וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות התעשיינים דורשת פיצוי על נזקי שביתת הנמלים

עינב בן יהודה

13.10.2003 / 13:25

פנתה לממשלה ולרשות הנמלים בדרישה שישאו בהוצאות איחסון הסחורה עד למועד החזרה לעבודה התקינה. הערכה: מדובר בהוצאות של עשרות מיליוני שקלים

התאחדות התעשיינים דורשת כי הממשלה ורשות הנמלים יפצו את חבריה בגין הנזקים שנגרמו להם במהלך השביתה בנמלים. דובר ההתאחדות מסר כי עדיין לא ננקטו צעדים משפטיים, וכי הדרישה הועברה לרשות הנמלים והממשלה מכיוון שבהתאחדות רואים בהם את האחראים לשביתה.

התאחדות התעשיינים דורשת כי רשות הנמלים תישא בהוצאות איחסון הסחורה בנמלים עד למועד חזרה לעבודה תקינה של הנמלים לאחר השביתה, כאשר בהתאחדות מעריכים כי פרק זמן זה יארך בין 7 ל-10 ימים. בנוסף דורשים בהתאחדות התעשיינים כי רשות הנמלים תישא בעלות הכספית הכרוכה בהשבת מכולות שנפרקו בנמלים אחרים. בהתאחדות מעריכים הוצאות אלו בעשרות מיליוני שקלים.

כמו כן, מתכננים בהתאחדות התעשיינים לדרוש מרשות הנמלים והממשלה פיצוי בגין נזקים עקיפים שאינם מיידיים, ביניהם: אובדן לקוחות, אובדן מוניטין, אובדן שווקים וחשיפה לתביעות.

בעקבות פניית רשות הנמלים וארגוני המעסיקים, ביניהם התאחדות התעשיינים, לבית הדין הארצי לעבודה ביום ה' שעבר, הופסקה השביתה. רשות הנמלים וארגוני המעסיקים ביקשו מבית הדין כי יורה לעובדים לשוב לעבודה. בית הדין נענה לדרישתם, והורה להסתדרות ולאוצר לשוב לשולחן הדיונים למשך ארבעה שבועות, ולדווח בתום מועד זה לנשיא בית הדין על תוצאות הדיונים. בית הדין קבע גם כי על משרד האוצר להקפיא למשך ארבעת השבועות הללו את הליך החקיקה להפרטת הנמלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully