וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: בשליש הראשון של אוקטובר נרשמה ירידה של 19% במחזורי המסחר בשוק המט"ח לעומת הממוצע השנתי

אמיר טייג

13.10.2003 / 13:20

עיקר הירידה נובעת מהצטמקות חדה של 26% במחזורי המסחר של הגופים הזרים; המחזור הממוצע היומי מתחילת אוקטובר עומד על 2.2 מיליארד דולר



בשליש הראשון של אוקטובר נרשמה ירידה ממוצעת של 19% במחזורי המסחר בשוק המט"ח, כך עולה מנתוני בנק ישראל. עיקר הירידה נובעת מהצטמקות חדה של 26% במחזורי המסחר של הגופים הזרים.



מתחילת אוקטובר עומד המחזור הממוצע היומי בשוק המט"ח על רמה של 2.2 מיליארד דולר, וזאת לעומת ממוצע של 2.7 מיליארד דולר מתחילת השנה, ירידה של 19%. פעילות הזרים כאמור צנחה בשיעור חד יותר כאשר מתחילת אוקטובר עומד המחזור היומי הממוצע על 1.07 מיליארד דולר, לעומת ממוצע יומי של 1.4 מיליארד דולר מתחילת השנה.



יש לציין כי ירידת המחזורים החלה כבר בחודש ספטמבר, בה ירדו המחזורים הממוצעים ביחס לחודש אוגוסט בכ-14%. גם בפעילות הזרים נרשמה ירידה חדה בספטמבר של 26% לעומת חודש אוגוסט. מתחילת אוקטובר ממשיכים מחזורי המסחר להיות נמוכים, אם כי משקפים עלייה קלה לעומת מחזורי המסחר בחודש ספטמבר.



הירידה בהיקפי הפעילות בשוק המט"ח עולה בקנה אחד עם היציבות היחסית שנרשמת בשוק זה מתחילת ספטמבר. במהלך תקופה זו נחלש הדולר מול השקל ב-1%. פעילים רבים, בעיקר זרים, הקטינו את היקף פעילותם בשוק המט"ח המקומי וזאת נוכח מגמת הפחתת הריבית וכן נוכח חיסול הפעילות לקראת תום השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully