וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הממשלה זונחת את מיקרוסופט?

כתב וואלה! עסקים

13.10.2003 / 13:50

בעקבות עתירת "הפורום לחופש ON LINE" החליט משרד האוצר להשעות חידוש הסכם המסגרת עם החברה. המדינה תבחן אם אין העדפה פסולה של מוצריה בקרב השוק הממשלתי

בעקבות עתירת "הפורום לחופש ON LINE" החליט משרד האוצר להשעות את חידוש הסכם המסגרת עם חברת מיקרוסופט לשנת 2004. זאת, על רקע האשמת הפורום לפיה יש העדפה מכוונת למוצרי החברה בשוק הממשלתי.

עתירת הפורום הוגשה לבג"ץ בסוף יולי, וכוונה כנגד הממונה על ההגבלים העסקיים וכנגד סגן החשב הכללי, איציק כהן. הטענות נגד כהן התמקדו בהסכם המסגרת שנחתם בין משרד האוצר לחברת מיקורוספט. לטענת אנשי הפורום, ההסכם מעודד במכוון ובמוצהר את שוק המחושב הממשלתי לכיוונה של החברה.

הפורום טען עוד, כי ההסכם כורך יחדיו שימוש בתוכנה ההפעלה ובתוכנות נוספות - דבר האסור על פי דיני ההגבלים העסקיים. פרקליטות המדינה הודיעה כי "איציק כהן מתכוון לבדוק את מערך ההתקשרות, במטרה להבטיח כי החוזה אינו יוצר תמריץ להעדפת מוצרי מיקוסופט על פני מתחריה". כמו כן, הצהירה המדינה כי כהן "פועל למניעת דומיננטיות של החברה ככל השדבר תלוי בו".

לצד זאת, נטען כי עד סוף השנה תושלם הכנת מערכת אלטרנטיבית למוצרי מיקרוסופט, המבוססת על קוד פתוח, ובעלויות הנמוכות ב-60% ממערכות המשרד הממוחשב של מיקרוסופט. משרדי הממשלה ייבחנו את יכולותיה של המערכת, בשילוב עם דפדפן Mozilla.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully