וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר: "המצב של כי"ל צריך להדאיג את המשקיעים"; נעדכן בקרוב התחזיות כלפי מטה ותיתכן גם הורדת מחיר היעד

אילן מוסנאים

13.10.2003 / 14:03

האנליסט אורי הרשקוביץ מודאג מעליית מחירי הנפט וההובלה הימית בעולם, וכן מחולשת תחום הברום כפי שהשתקף מאזהרת הרווח של גרייט לייק; ממליץ לצמצם הפוזיציה במניה



שבועיים לאחר שהוריד לכי"ל את ההמלצה מ"קנייה חזקה" ל"קנייה" ממשיך האנליסט אורי הרשקוביץ מלידר ושות' להיות פסימי לגבי המניה. בעדכון השבועי שפירסמה לידר ושות' אתמול הוא כותב כי "כי"ל צריכה להדאיג אתכם מאוד!!!" לדבריו, המעקב השוטף בין דו"ח לדו"ח מתבסס על כמה פרמטרים הניתנים למעקב. הרשקוביץ כותב כי פרמטרים אלו משמשים כ"פעמוני אזהרה" למצב החברה והיום הם רועמים.



הפעמון הראשון שמונים בלידר ושות' הינו הנפט. מחירי הנפט מגיבים חזק למגמות העיקריות בשוק - המלאי בארה"ב, חשש לשביתות בניגריה, התקרבות בין אופ"ק לרוסיה, המשך העיכוב בשיקום יכולת ייצור הנפט בעיראק ומדיניות ה"יד החזקה" של אופ"ק. כל אלה החזירו את מחירי הנפט לרמות בהן הם היו בימי המלחמה בעיראק. הרשקוביץ מציין כי ברמות של 32 דולר לחבית ברנט, יהיה קשה לכי"ל להציג תוצאות יפות. הוא מעריך כי כל עלייה של 1% במחירי הנפט שווה לשחיקה של כמיליון דולר ברווח התפעולי של כי"ל.







נקודה בעייתית נוספת הם מחירי ההובלה הימית בצובר (כלומר הובלה בתפזורת ולא במכולות). אלה רשמו בחודש האחרון עליות של יותר מ-100%, כאשר הסינים קונים מקטעי הובלה כאילו אין מחר ומקפיצים את המחירים. בלידר ושות' מציינים כי החשיפה של כי"ל להובלה בצובר היא כ-70 מיליון דולר בשנה, כש-20 מיליון דולר מוגנים בחוזים. לדברי הרשקוביץ, החשיפה המיידית של כי"ל הנה כחצי מיליון דולר ברווח התפעולי השנתי לכל אחוז עלייה במחירי ההובלה הימית בצובר.



ואם זה לא מספיק חברת גרייט לייק, המתחרה של פעילות הברום של כי"ל, הודיעה אתמול על אזהרת רווח חמורה ופיטרה 9% מכוח העבודה שלה בשל חולשה מתמשכת בשוק מעכבי הבעירה. גורם נוסף שצפוי להעיב על התוצאות של כי"ל ברבעונים הקרובים הוא השקל שממשיך להפגין עוצמה מול הדולר, מה שצפוי לפגוע בתוצאות החברה.



הרשקוביץ מציין כי לנוכח כל אלה כי"ל צפויה להציג ברבעונים הקרובים ירידה ברווחיותה ולכן הוא ממליץ להתחיל לצמצם פוזיציות בנייר למרות שבשלב זה הוא מותיר למניה המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 7 שקלים. הוא אומר כי הוא צפוי לעדכן את התחזיות של כי"ל כלפי מטה בקרוב. אם בתקופה הקרובה לא יירשם שיפור בפרמטרים לעיל, ייתכן גם עדכון במחיר היעד שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully