וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

19 עובדים לשעבר בטלרד תובעים ממנה ומההסתדרות 5.2 מיליון שקל

אמיר הלמר

13.10.2003 / 14:22

העובדים טוענים כי נציג ההסתדרות פעל בעניינם ממניעים זרים ומפלגתיים כאשר העדיף לעזור לעובדים שהם תושבי עירו, לוד; טוענים כי קיבלו בעת פרישתם בשנת 2002 תנאים נחותים



19 עובדים לשעבר של חברת טלרד נטוורקס, אשר פוטרו מעבודתם בחברה בשלהי שנת 2002, הגישו לאחרונה תביעה על סך 5.2 מיליון שקל כנגד החברה וכנגד ועד העובדים שלה, ואף כנגד ההסתדרות.



בתביעה שהוגשה לבית הדין לעבודה באמצעות עו"ד אלכס ספינרד נטען כי העובדים היו חלק מקבוצה בת 179 איש, שבסוף שנת 2002 פוטרו מהחברה במסגרת צמצומים שנערכו בה.



התובעים טוענים, בין השאר, כי במסגרת ההסכם הקיבוצי שנחתם בין נציגות העובדים למפעל, והמסדיר את פרישתם של 179 העובדים, הם זכו לתנאי פרישה נחותים ביחס להסכם הפרישה הקודם שנחתם שנתיים קודם לכן, ואף ביחס לזכויות שקיבלו עובדים שפרשו לאחר מכן.



לטענת העובדים, אותו הסכם שנחתם בשנת 2002 אינו חוקי שכן לא צורפה לו מעולם רשימה שמית של העובדים המפוטרים כפי שנדרש על פיו, ולפיכך הם זכאים לתנאי הפרישה בהסכם הקיבוצי שנחתם בשנת 2000 בעת פרישתם של 200 עובדים אחרים, שזכו לתנאים מועדפים.



בכתב התביעה מאשימים התובעים את נציגות העובדים ובהם גבי אסרף, שהיה יו"ר מועצת הפועלים המרחבית, ודני אוחיון, לשעבר יו"ר הוועד בטלרד, כי היא פעלה בחוסר תום לב בגיבוש רשימת העובדים שפוטרו, גרמה להפליה בין עובדי המפעל, והפרה את חובת הייצוג ההוגן.



בתביעה נטען כי בהליך הפרישה בשנת 2002 נקבע בהסכם הקיבוצי כי חלק מעובדי החברה יפרשו לגימלאות, וחלקם יפוטרו תוך קבלת פיצויי פיטורין מוגדלים. התובעים טוענים כי מסלול הגמלאות היה העדיף מבין השניים.



עוד נטען בתביעה כי במסגרת ההסכם עם ההנהלה נקבעה רשימת העובדים המיועדים לפרישה על פי כל אחד מהמסלולים, והועברה לנציגות העובדים כאשר ניתן לנציגות זכות ערעור לגבי 9 עובדים הכלולים ברשימה.



בפועל, טוענים התובעים, פעלה הנציגות להשיב לעבודה חלק גדול בהרבה מאלו ששמם היה מצוי ברשימה, וכן החליטה הנציגות להעביר חלק מהעובדים שפוטרו למסלול של יציאה לגמלאות, וכל זאת מבלי להציג בפני העובדים את השיקולים של הנציגות לפעול לטובת מי מהעובדים המצויים ברשימה.



כעת, טוענים העובדים, התברר להם כי 14 מתוך 15 העובדים, שהוחלט לבטל את פרישתם, מתגוררים בעיר לוד, והם מקורבים פוליטית לאסרף ואוחיון. כמו כןנטען כי 15 העובדים שהועברו ממסלול פיטורים למסלול פנסיה מוקדמת הם כולם תושבי לוד והסביבה.



התובעים מוסיפים כי אסרף, ששימש כאמור כיו"ר מועצת הפועלים וכנציג ההסתדרות, הוא תושב לוד שהסתייע רבות בתושבי העיר בעת בחירתו לתפקיד מטעם מפלגת "עם אחד". אסרף, כך נטען, רץ היום לראשות העירייה.



עוד נטען כי לאחר סבב הפרישה של שנת 2002 עזבו חברי ועד העובדים את מקום עבודתם בחברה בתנאים מפליגים, שאינם נגזרים מאותו הסכם קיבוצי שחל על התובעים. טרם הוגשה תגובת הנתבעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully